قدس آنلاین:عضو کمیسیون بهداشت مجلس، توزیع مواد مخدر توسط داروخانه‌ها را امری نسنجیده دانست که به اشاعه اعتیاد به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی کنونی در سطح جامعه منتهی خواهد شد.

توزیع مواد مخدر از طریق داروخانه‌ها یک طرح نسنجیده است

به گزارش قدس آنلاین،اکبر ترکی در گفت و گو با خانه ملت، در واکنش به اظهار نظر مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو در مورد اجرای طرح توزیع مواد مخدر دولتی در داروخانه‌ها مبنی بر اینکه توزیع این داروها در داروخانه‌های خصوصی با مشکلاتی همراه است گفت: توزیع مواد مخدر توسط داروخانه‌ها امری نسنجیده است، آن هم در شرایط کنونی که با آسیب‌های اجتماعی گوناگونی روبرو هستیم که اعتیاد یکی از مهم‌ترین این آسیب ها بوده که مشکلات متعددی را در کشور ایجاد کرده است.   

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر قرار باشد داروهای حاوی مواد مخدر از طریق داروخانه‌ها توزیع شود نسخه آن باید توسط کدام مرکز یا پزشک نوشته شود؟ نحوه کنترل بر روند توزیع این نوع داروها چگونه صورت می‌گیرد؟ این داروها بر اساس چه معیاری و در اختیار چه افرادی قرار خواهد گرفت؟

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: اگر این امکان وجود داشته باشد که هر فردی بتواند این داروها را از داروخانه‌ها تهیه کند اقدامی در جهت اشاعه اعتیاد در سطح جامعه خواهد بود، مگر اینکه افراد معتاد را شناسایی کرده و به آنها کارت سهمیه داده شود تا بدون مراجعه به مراکز ترک اعتیاد مواد مخدر مورد نیاز خود را دریافت کنند که در این صورت مراکز ترک اعتیاد چه جایگاهی خواهند داشت؟

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قطعا در مورد اینکه چرا داروخانه‌ها ممکن است در این زمینه همکاری نداشته باشند باید از مسئولان فنی این مراکز نظرسنجی شود تا دلایل عدم تمایل آنها برای همکاری در این مسیر مشخص شود، ضمن اینکه آسیب‌شناسی این مهم نیز برعهده مسئولانی است که در این زمینه اظهارنظر می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.