قدس انلاین : استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر خراسان رضوی حدود ۵۰۰۰ فرزند شهید، جانباز و ایثارگر بیکار دارد که برای شایسته استان نیست.

 خراسان رضوی 5000 فرزند شهید و جانباز بیکار دارد
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در سومین جلسه کارگروه اشتغال استان و توسعه اشتغال روستایی که با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از الزامات این مساله بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه استان برای ایجاد اشتغال است و توانمندی این خطه هم کم نیست، چنان که نمود آن در سال گذشته برای ایجاد 124 هزار اشتغال بود.

 وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی توسط نظام و دولت برای ایجاد و توسعه اشتغال در مناطق مختلف شهری و روستایی ایجاد شده است، افزود: چنان که فقط در حوزه توسعه اشتغال روستایی سهم خراسان رضوی از این تسهیلات 6 هزار و 100 میلیارد ریال است که  تاکنون 3 هزار و 50 میلیارد ریال آن به استان ابلاغ شده است.

 استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: در این میان فرمانداران مسئول حوزه اشتغال در شهرستان‌ها هستند و باید بتوانیم در توجیه و آموزش متقاضیان دریافت تسهیلات حوزه اشتغال روستایی همت گمارده و این نیازمند یک تذکر به خود ماست که نتوانسته‌ایم به خوبی متقاضیان را  آموزش دهیم تا طرح ها با اشکال کمتری به دستگاه‌ها ارائه شود .

رشیدیان تصریح کرد: از این رو اطلاع‌رسانی به صورت شفاف ضرورت اصلی است و هر چه در حوزه اشتغال روستایی پیش برویم، باید سازمان‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان هم آمادگی لازم برای افزایش ظرفیت ارائه خدمات را داشته باشند.

وی تاکید کرد: در این راستا فرمانداران باید براساس اسناد بالادستی پیش در این حوزه پیش رفته و ظرفیت و نیاز بازارهای  داخلی و بین‌المللی را مورد ارزیابی قرار دهند تا سهم مناسبی از بازارها  را برای حفظ تولید و اشتغال کسب کنند و برای تحقق و کسب این سهم باید جنگید.

استاندار خراسان رضوی در ادامه افزود: مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مختلف باید از فرصت برگزاری این جلسات استفاده کنند تا بتوان در جهت اجرایی شدن اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال روستایی و عشایری گام برداشت.

رشیدیان اضافه کرد: در شرایط کنونی با حرکت واقدام اخیر آمریکا و تهدیدها و هدف گیری شرایط اقتصادی کشور از سوی آنپها میطلبد کسانی که در حوزه اقتصادی فعالیت دارند، با کاهش ناکارآمدی در حوزه اداری تاثیرگذاری بیشتری در زمان حاضر داشته باشند.

وی گفت: در عین حال شرایط امروز کشور قابل مقایسه با قبل از برجام نیست ، پیش از برجام، کشور ما ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار داشت اما امروز شرایط ما با آن دوره بسیار متفاوت است چنان که در سفر رئیس جمهوری به چین مساله پیوستن ایران به پیمان شانگهای و اتحادیه اورآسیا مطرح شد که امید است این مباحث محقق شود زیرا می‌تواند برای کشور ما بسیار کارگشا باشد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید حجم کاری خود را برای اطلاع‌رسانی به متقاضیان افزایش دهند، عنوان کرد: ما باید از مدیریت نشسته به مدیریت ایستاده یا همان مدیریت جهادی برسیم و دستگاه‌های اجرایی از تمرکز بر مرکز استان خارج شده و دستگاه‌های ذیل خود در شهرستان‌ها را برای تحقق اشتغال فراگیر و گسترده و هدف‌گذاری امسال آموزش دهند زیرا باید این تسهیلات در جایگاه خود هزینه شود.

رشیدیان با اشاره به اینکه  برخی نهادها همانند کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی استان در سال گذشته در حوزه اشتغال‌زایی عملکرد خوبی داشتند ، ادامه داد: امسال نیز باید در موضوع توسعه اشتغال وتمرکز بر خودکفایی و استقلال جمعیت تحت پوشش خود برنامه‌ریزی گسترده‌تری کنند.

 وی تصریح کرد : در این میان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز امسال باید برنامه مضاعفی برای پیگیری اشتغال جمعیت بیکار تحت پوشش خود داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر خراسان رضوی حدود ۵۰۰۰ فرزند شهید، جانباز و ایثارگر بیکار دارد که برای شایسته استان نیست.

 رشیدیان با بیان اینکه همه این نهادها باید بتوانند جمعیت مورد هدف خود را به سمت اشتغال هدایت کنند، تاکید کرد: با توجه به محدودیت زمان باید بانک‌ها نیز چابک‌تر عمل کنند.

وی گفت: هر چند ممکن است این مجموعه‌ها مشکلاتی هم داشته باشند و مسائلی هم در مسیر انجام فرآیندها و طرح‌های اقتصادی وجود داشته باشد اما باید کمک شود به شکلی جهادی این موانع و مسائل مرتفع شود.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: بخش خصوصی نیز باید در این زمینه کمک کند تا طرح‌های اشتغال‌زایی در شهرستان‌ها به صورت پخته‌تر و کامل‌تر ارایه شود.

رشیدیان با اشاره به شکل گیری 2 نهاد مشورتی در استان یعنی مجمع مشورتی بانوان و نیز جوانان استان، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت این مجامع نیز استفاده شود چون ظرفیتی قابل توجه از نیروی بالقوه,، باانگیزه و داوطلبی است که می‌تواند به اجرای طرح‌های اشتغال زایی استان کمک موثری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.