قدس انلاین : رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: ایران کشوری ثروتمند با زیربنای بسیار قوی، معتبر و ارزشمند است اما به طور کلی مشکلاتی در ارتباط اقتصادی با دنیا داریم و در این امر ضعیف هستیم.

اظهارات رئیس صادرکنندگان خراسان رضوی درباره ارتباط با دنیا

محمدحسین روشنک ،  در خصوص وضعیت کنونی اقتصاد کشور با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر چه کشور ایران از نظر ساختار و زیربنایی قوی است اما ایران کشور پولداری با یک گاوصندوق پر از پول است که کلید آن را گم کرده است.


وی افزود: مشکلات در جامعه‌ی امروزمان لاعلاج نیستند و اصلاح پذیرند اما مشکل دیگر ما این است که نمی‌توانیم به شیوه صحیح از منابع کشور استفاده کنیم اما اگر بتوانیم از این منابع استفاده کنیم مشکلات کشور را تهدید نمی‌کند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با اشاره به نرخ ارز گفت:  درآمد ارزی ما نسبت به ارزی که وارد کشور می‌شود بیشتر است و در صادرات نفتی و غیر نفتی حدود دو برابر مصرف ارز در‌آمد دارد، بنابراین کشور درآمد ارزی دارد پس ارز هر اندازه گران شود مشکلی ایجاد نمی‌کند.

روشنک اضافه کرد: کنترل بازار ارز نیازمند سرمایه‌گذاری صحیح است اما ما کمبود ارز نداریم و به اندازه کافی ارز در کشور وجود دارد و منابع درآمدهای ارزی کشور بالا است حتی بیش از مصرف، درآمد  ارزی دارد. بنابراین قیمت داخلی ارز مهم نیست.

وی عنوان کرد: چگونگی سیاست‌گذاری افزایش نرخ دلار که موجب به خطر افتادن چرخ اقتصادی مردم و تولید نشود مسئله مهمی است و مدیران باید در داخل برنامه‌ریزی کنند تا به هزینه خانوار تولید و اشتغال ضربه وارد نشود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان خراسان رضوی تصریح کرد: دولت باید عواقبی که باعث جهش نرخ ارز در مقابل ریال شد را اصلاح کند و اجازه دهد ارز رشد طبیعی خود را داشته باشد و از ابتدا نباید جلوی رشد آن را می‌گرفت و دولت باید اجازه دهد نرخ ارز همراه با تورم رشد کند لذا در حال حاضر باید همین عملکرد را پیش ببرد.

روشنک اضافه کرد: دولت باید فکری برای حساب‌های خود و نقدینگی مردم در بانک‌ها بکند و پول‌های خرد که در دست کارمندان، کارگران، روستائیان، کشاورزان و اقشار مختلف جامعه است را کنترل کنند تا صرف کارخانه شود و با معرفی ساختاری به مردم بانکی را با سود معین تضمین کند این گونه پول بی‌ارزش نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.