قدس انلاین : رییس اتاق تجارت ایران و افغانستان گفت: در حال حاضر مشکل اصلی ما در بازار افغانستان قدرت پایین خرید مردم است.

مشکل اصلی  بازار افغانستان قدرت پایین خرید مردم است
محمود سیادت ، با اشاره به اینکه صادرات در سال گذشته در مجموع رشد خوبی داشت، اظهار کرد: علی‌رغم تهدید، فشارها و مشکل جدی در  انتقال ارز ناشی از صادرات به داخل، صادرکنندگان واقعا از خودگذشتگی کردند و با کاهش سود خود توانستند بازارها را حفظ و کنترل کنند.

وی ادامه داد: صادرکنندگان استان در بعضی از بازارهای جدید مانند اندونزی توانستند گام‌های خوب و مثبتی بردارند اما قطعا اگر صادرات استان در یک بستر مناسب، حمایت همه‌جانبه سازمان‌های داخلی و تولید رقابتی به لحاظ کیفی و قیمتی صورت گیرد، باعث افزایش قدرت رقابت کالا برای صادرکننده ما در بازار خواهد شد.

رییس اتاق تجارت ایران و افغانستان بیان کرد: در حال حاضر یکی از بهترین‌ بازارها برای ما افغانستان است. همچنین برای افغان‌ها کالا و خدمات ایرانی به دلیل زبان مشترک و شرایط مناسب بهتر است.

سیادت تصریح کرد: همچنین علاوه بر این موارد در حال حاضر بازار افغانستان برای ما بازار پرظرفیت و در دسترسی خواهد بود.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما در بازار افغانستان قدرت پایین خرید مردم و سیاسی بودن بازار این کشور است، خاطرنشان کرد: یعنی بسیاری از کشورها در این بازار دامپینگ می‌کنند و با اهداف سیاسی حضور دارند.

رییس اتاق تجارت ایران و افغانستان تاکید کرد: ما در بازار افغانستان سهم خوبی را از آن خود کرده‌ایم و بنا بر آمار داده شده ما اولین صادرکننده به این کشور هستیم.

سیادت ادامه داد: اما این امکان وجود دارد که این بازار آسیب ببیند و سبب شود سهم صادرات ما کاهش پیدا کند زیرا رقبای زیادی مانند هند، ترکیه، چین، پاکستان و کشورهای غربی وجود دارند که می‌توان به آن‌ها به عنوان یک رقیب جدی نگاه کنیم.

وی افزود: جدیدا کشور ترکیه وارد بازار افغانستان شده که می‌تواند سهم ما را از آن خود کند و باید در این راستا تلاش کنیم که کالاهای خود را باکیفیت‌تر کنیم و هموراه سعی کنیم قیمت کالاهای خود را کاهش دهیم.

رییس اتاق تجارت ایران و افغانستان عنوان کرد: اخیرا در مرز دوغارون یک امکانی فراهم شده که با دریافت وجه خدماتی را برای ما لحاظ ‌کنند. تجار ما از سالن گذرنامه در مرز دوغارون ناراضی هستند و بارها این مورد را عنوان و در این زمینه نیز قول‌هایی به ما داده شده است.

سیادت اضافه کرد: کسانی که از مرز دوغارون اعم از تاجر و فرد عادی رفت و آمد می‌کنند حق دارند و ما باید به آن‌ها به بهترین شکل خدمات ارائه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.