قدس انلاین: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: تاکنون 52 هزار و 200 تن محصول گندم و کلزا از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

52 هزار تن گندم و کلزا به صورت تضمینی در خراسان رضوی خرید شد

حمیدرضا نوری روز یکشنبه افزود: این میزان شامل 50 هزار تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران و بیش از 2200 تن کلزا است.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی از روزهای پایانی اردیبهشت ماه با فعال شدن 47 مرکز و کمیسیون خرید گندم و 9 مرکز خرید دانه های روغنی در سطح خراسان رضوی آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: 22 کارخانه آرد و سیلوی بخش دولتی و خصوصی و 27 مرکز و انبار تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید در سطح این استان آماده خدمت به کشاورزان هستند.
وی افزود: با توجه به پیشتازی شهرستانهای جنوبی خراسان رضوی در امر برداشت گندم هم اینک 16 مرکز در استان دسترنج کشاورزان را خریداری و ذخیره سازی می کنند.
او در خصوص خرید تضمینی گندم گفت: 50 هزار تن خرید این محصول در غالب 5400 محموله به ارزش 650 میلیارد ریال به مراکز خرید استان تحویل شده است. قیمت پایه خرید تضمینی گندم امسال با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید 13 هزار ریال می باشد.
وی در خصوص خرید تضمینی دانه روغنی کلزا نیز گفت: خرید تضمینی کلزا نیز از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تاکنون بالغ بر 2200 تن از این دانه های روغنی در غالب 440 محموله از کشاورزان خریداری و ذخیره شده است. قیمت خرید تضمینی کلزا با احتساب 10 درصد رطوبت و دو درصد ناخالصی 28 هزار 665 ریال است.
151 هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت گندم آبی و 83 هزار هکتار زیر کشت گندم دیم است. امسال 9 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی خراسان رضوی زیر کشت کلزا رفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.