زنجان- رئیس اداره فرش استان زنجان با اشاره به کاهش میزان صادرات استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: صادرات فرش در استان زنجان ۱۶ درصد کاهش یافته است.

صادرات فرش در استان زنجان ۱۶ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، سید محسن جعفری٬ با اشاره به میزان صادرات استان زنجان در دو ماهه نخست امسال اظهار داشت: صادرات فرش در استان زنجان در سال جاری به مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بوده است.

وی با اشاره به میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد: میزان صادرات فرش امسال در استان زنجان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۶ درصدی داشته است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به عمده صادرات فرش در استان گفت: عمده و هدف کشورهای صادرات فرش پشمی به بازارهای سنتی است که عمدتا به کشورهای حاشیه خلیج فارس٬ کانادا٬ دانمارک٬ ایتالیا و برزیل صادر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به صادرات فرش ابریشم تصریح کرد: فرش ابریشمی نیز عمدتا به کشورهای چین٬ ژاپن و روسیه صادر می‌شود.

جعفری به وضعیت بازار فرش ابریشم اشاره و ابراز کرد: وضعیت بازار فرش راضی کننده نیست فرش‌های پشمی چون داخلی هستند به نسبت فرش‌های ابریشمی فروش خوبی دارند اما فرش‌های ابریشمی به دلیل صادرات به خارج از کشور وضعیت مطلوبی ندارد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه داخلی فرش‌های دستبافت در استان تهران در شهریور ماه امسال خاطر نشان کرد: تاجران زنجان هر ساله در این نمایشگاه حضور می‌یابند و نمایشگاه فرش استان‌ها در خارج از کشور نیز در مهر ماه امسال نیز برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.