قدس انلاین : مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی از تخصیص ۲۲۰ هکتار از اراضی ملی برای احداث نیروگاه های بادی خبر داد.

اختصاص ۲۲۰ هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی برای احداث نیروگاه بادی

علیرضا صحرائی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:۳ هزار و ۲۶۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی خراسان رضوی  از ابتدای سال ۹۶ استعداد یابی شده است.

وی ادامه داد: استعداد یابی اراضی ملی و دولتی در راستای ایجاد اشتغال و برای توسعه طرح های مورد تقاضای جهاد کشاورزی استان انجام می شود و این طرح در تمامی شهرهای خراسان رضوی اجرایی خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی استان افزود: از این میزان مساحت ۴۲۲ هکتار برای طرح های کشاورزی ، ۵۳۳ هکتار برای طرح های غیر کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی اختصاص داده شده است و مساحت ۵۶۲ هکتار نیز در قالب ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به بنیاد مسکن تحویل شده است و همچنین ۲۲۰ هکتار نیز در جهت احداث نیروگاه های بادی تخصیص یافته است.

وی گفت: استعداد یابی اراضی به میزان هزار و ۳۲۵ هکتار در راستای اجرای توافق نامه نیروهای مسلح صورت گرفته است.

صحرائی تصریح کرد:  در اجرای تبصره یک ماده ۲ قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع کشور به منظور حفظ، احیای اصلاح، توسعه و بهره‌برداری مساحت ۲۰۰ هکتار در قالب طرح‌های جنگل‌کاری مشارکتی، پارک جنگلی و احیای اراضی بیابانی به بهره‌برداران تحویل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.