قدس آنلاین- محمد رضایی: هموطنان شرق کشور بویژه خراسانیها می توانند ۴۰ روز دیگر با قطارمسافری به کربلا بروند.

سوت قطار مشهد-کربلا مرداد ماه به صدا در می آید

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی با اعلام این مطلب به خبرنگار قدس آنلاین گفت:بر اساس تفاهمنامه ای که اخیرا با یکی از شرکتهای خدمات مسافرتی وابسته به وزارت ارشاد اسلامی(حج و زیارت)ویکی از شرکتهای حمل و نقل مسافری زیرمجموعه راه آهن امضا شده خراسانیها می توانند از اول مرداد ماه جاری با قطار به کربلا بروند.

محمدهادی ضیایی مهردر ادامه در توضیح چگونگی این سفر زیارتی ریلی بین المللی افزود: هموطنان و مشتاقان زیارت عتبات عالیات عراق از مشهد تا نقطه صفر مرزی کشورمان در شلمچه با یک قطاربصورت دربست اعزام می شوند و چون ازمرز تا بصره حدود ۳۰ کیلومتر ریل وجود ندارد مسافران با اتوبوس به راه آهن سراسری عراق در ایستگاه بصره منتقل و از آنجا تا نجف ، کربلا و یا بغداد طی مسیر خواهند نمود.

این مقام راه آهن همچنین خاطرنشان کرد: برا اساس موافقتهای صورت گرفته این مسیر نیز در آینده ریل گذاری و زیر بار تردد قطار خواهد رفت وجمهوری اسلامی ایران برای حل مشکل توسعه خط با عراق در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

به گفته مهندس ضیایی مهر طبق قرارو مذاکره ای که بین شرکتهای ایرانی و راه آهن عراق انجام  شده است از اول مرداد قطار مشهد-خرمشهر- شلمچه (و ادامه مسیر تا عتبات عالیات) راه اندازی می شود در هر رام قطار فعلا ۶۰۰ نفر جابجا خواهندشد.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی در ادامه با ذکر جدول تنظیم شده برای سفر ریلی به عتبات عالیات گفت:از مرداد ماه قرار است در هفته هم رفت و هم برگشت داشته باشیم یعنی شنبه دو شنبه و چهارشنبه رفت  ودو چهار شنبه و جمعه برگشت مسافران و عاشقان ابا عبدالله الحسین علیه السلام را دراین مسیر ریلی داشته باشیم.

وی ۳۳ درصد سهم خطوط ریلی کشوررا تردد به سمت خراسان رضوی و مشهدبر شمرد و در پایان با اشاره به آمار دلخراش حوادث جاده ای یاد آور شد:متاسفانه همه ساله در بخش حمل و نقل جاده‌ای حوادث تلخ  زیادی داریم بنا براین یکی از راههای کاهش آسیبهای انسانی و سرمایه ای استفاده  مردمازحمل و نقل ریلی است که دولت و وزارت مسکن و شهرسازی در این زمینه اولویت گذاری کرده اندو لازم است رسانه ها برای فرهنگ سازی در این حوزه به کمک راه آهن بشتابند.

لازم به ذکر است؛راه اندازی مسیر ریلی از ایران به عراق آبان ماه سال ۹۵ با سفر زائران مراسم اربعین از تهران تا کربلا آغاز شد و در همان موعد وعده راه اندازی مسیر ریلی مشهد - کربلا نیز از سوی مسئولان داده شد که تا کنون عملی نشده بود.

کاهش هزینه سفر، راحتی و ایمنی از مزایای سفر ریلی بین مشهد- کربلا برای زائران عتبات عالیات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.