۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 604792

‌قدس شریف، مسجدالاقصی و بیت المقدس جملگی نام های باعظمت و پرطنین در جهان اسلام اند که در مدح و منقبت آن ها و در ستایش مرتبه و شان والایشان سخن بسیار بر زبان رانده شده و همچنان پس از قرن ها بلکه هزاره ها در اذهان و قلوب مسلمین و مومنین و موحدین عالم زنده و جاودان هستند.

به گزارش قدس آنلاین، ‌امروز، اما قدس شریف زخمی ۷۰ ساله بر سینه دارد و با سلطه غاصبانه صهیونیسم و عمال جنایتکار و نژادپرست آن در شکل رژیم جعلی اسرائیل و با سردمداری رهبران فاسد و جنایتکاری چون نتانیاهو که درخباثت و دنائت و جنایت علیه ملت مظلوم فلسطین روی ِقاتلان صبرا و شتیلا و کفر قاسم و جلادانی چون رابین و شامیر و بگین و بن گوریون و دایان را سفید کرده است؛ قدس شریف و مسجدالاقصی بعنوان سجده گاه و قبه الصخره بعنوان قدمگاه پیامبر عظیم الشان اسلام در شب معراج؛ داغدار و عزادارند.
‌در شان و عظمت قدس شریف و اماکن مقدس آن از جمله مسجدالاقصی همان بس که اولین قبله مسلمین بوده و تمام ادیان ابراهیمی در این زمین مقدس، پایگاه توحید برپا کرده و پرچم یکتاپرستی را بر فراز آن به اهتزاز در آورده اند. مسجد الاقصی به عنوان مکان امن الهی و کانون توحید، میزبان قدوم مبارک رسول مکرم اسلام (ص) بود و آیه شریفه «سبْحَانَ الَّذِی أَسرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسجِدِ الْحَرَامِ إِلی الْمَسجِدِ الاَقْصا ...» یادآور یکی از معجزات کریم پیامبر اسلام (ص) و در وصف قبله گاهی است که ادیان ابراهیمی و پیروان راستین اش در برابر آن نماز گذاردند و معبود یکتا را به پرستش ایستادند.
‌قدس، فقط یک نام نیست بلکه تاریخ ِتوحید و جغرافیائی است که طول و عرض و مختصات آن با نام پیامبران اولوالعزم تعیین می شود. قدس متعلق به همه مومنین و من جمله مسلمانان بعنوان وارثان آخرین پیامبرخاتم است و هیچ فرقه و مذهب و دینی حق انحصاری و سلطه جابرانه بر این مکان مقدس ندارد.
‌باردیگر در روز جهانی قدس به عنوان میراث ماندگار حضرت امام خمینی (ره) هستیم. امسال تقارن چند رویداد بزرگ و تاریخی بر اهمیت بیش از پیش این روز بزرگ افزوده است و اعتبار و ارزش و اهمیت آن را دو چندان نموده است. نخست آنکه برگزاری این روز با عظمت مقارن با هفتادمین سال تاسیس رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی است و می طلبد تا مسلمین و موحدین جهان با تمام وجود بر سر آرمان دفاع از قدس در برابر اشغالگران، جد و جهد نمایند. دیگر اینکه بزرگداشت روز قدس در چهلمین سال شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی، موید حقانیت و پایمردی مردم مسلمان و نظام اسلامی ایران در دفاع از آرمان فلسطین است. از سوی دیگر، تظاهرات و راهپیمائی های ملت مبارز فلسطین موسوم به جمعه های خشم و کشتار بیرحمانه و جنایتکارانه فلسطینیان بدست نظامیان صهیونیست؛ ضرورت دفاع غیرتمندانه و شجاعانه از این ملت غیور و شجاع را دو چندان نموده است. و سرانجام اینکه، موضوع انتقال سفارت رژیم آمریکا به بیت المقدس، که نقض صریح تمام موازین حقوق بین الملل بخصوص قطعنامه های شورای امنیت سازمان در دفاع از ماهیت و هویت اسلامی و بین المللی قدس شریف است و محصولِ توطئه شومِ مثلث نکبت یعنی صهیونیسم- ترامپیسم و سعودیسم است؛ وظیفه آحاد مسلمانان جهان بویژه مردم خداجو و حق طلب ایران را برای دفاع از آرمان قدس شریف در روز جمعه آینده سنگین تر کرده است. این نوشته را با سخنان حکمیانه و قاطعانه رهبری فرزانه انقلاب در اولین روز از ماه مبارک رمضان امسال به پایان می بریم که حجت را بر همگان تمام کردند: ‌
«بیت المقدس پایتخت فلسطین است و به توفیق الهی، فلسطین از دست دشمنان خلاص خواهد شد و آمریکا و اذناب آن در قبال حقیقت و سنت الهی هیچ غلطی نمی توانند بکنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.