قدس انلاین : مدیر دفتر خدمات مشترکان شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: اجرای طرح ذخیره عملیاتی برای کاهش مصرف برق توسط صنایع بزرگ طی فصل گرما در سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی آغاز شد.

کاهش مصرف برق در صنایع بزرگ خراسان آغاز شد

مجید ارس نژاد روز یکشنبه افزود: در چارچوب اجرای طرح ذخیره عملیاتی واحدهای بزرگ صنعتی استانهای سه گانه خراسان ملزم هستند روزانه حداقل 15 درصد از میزان برق مصرفی خود را کاهش دهند.

وی ادامه داد: طرح ذخیره عملیاتی سال 1393 برای نخستین بار توسط شرکت برق منطقه ای خراسان به منظور کاهش پیک شبکه سراسری و کنترل بار پیک شبکه برای صنایع کلید خورد تا بین تولید برق و بار مصرفی شبکه تعادل ایجاد کند. این طرح پس از آن به کل کشور تسری یافت و از محل اجرای آن پارسال هزار و 303 مگاوات در لحظه پیک شبکه، کاهش بار در شبکه سراسری برق کشور رخ داد که از این میزان 77 مگاوات مربوط به شرکت برق منطقه ای خراسان بود.
او گفت: در این طرح شرایطی پیشنهاد شد تا صاحبان صنایع بزرگ بتوانند با پذیرش آنها هدف صنعت برق مبنی بر کنترل هوشمند و هدفدار بار شبکه سراسری را در مواقع مورد نیاز شبکه و ایجاد تعادل استاندارد بین تولید و بار مصرفی شبکه محقق سازند.
وی افزود: برای صاحبان صنایع بزرگی که در طرح ذخیره عملیاتی مشارکت کنند پاداش در نظر گرفته می شود بطوری که پارسال 11 مشترک صنعتی در خراسان همکاری موثر داشتند و به آنها 26 میلیارد ریال پاداش داده شد.
مدیر دفتر خدمات مشترکان شرکت برق منطقه ای خراسان ادامه داد: بازه زمانی اجرای طرح ذخیره عملیاتی در خراسان 20 خرداد تا 15 شهریور ماه است. در قالب توافقنامه بین شرکت برق منطقه ای با مشترکان صنعتی، صاحبان صنایع باید طی 200 ساعت همکاری با این شرکت در طول اجرای طرح میزان برق مصرفی خود را طی ساعات 11 تا 22 حداقل 15 درصد کاهش دهند. با اجرای طرح ذخیره عملیاتی در سه استان خراسان باید در لحظه پیک شبکه حداقل 100 مگاوات برق مصرفی کاهش یابد.
وی گفت: با توجه به شرایط خاص امسال در تامین برق مشترکان، در صورت عدم مشارکت صاحبان صنایع در طرح ذخیره عملیاتی، این شرکت در زمان بروز محدودیت در شبکه تعهدی برای تامین برق مورد نیاز آنها نخواهد داشت.
ارس نژاد تعداد مشترکان صنعتی(صنایع بزرگ) شرکت برق منطقه ای خراسان رضوی را 25 مشترک ذکر و بیان کرد: انتظار می رود با توجه به شرایط خاص تابستان امسال صاحبان صنایع بزرگ با این شرکت همکاری کنند.
شرکت برق منطقه ای خراسان سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی را زیر پوشش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.