رئیس فدراسیون والیبال گفت: قبول داریم که اشتباه کردیم اما با یک اشتباه کسی را نمی‌کشند.

آمریکا برای صدور ویزا سه جلد مادربزرگ ها را هم می خواهد/ دلیل تغییر سرپرست والیبال

به گزارش قدس آنلاین،  احمد ضیایی در گفت‌وگو با فارس در مورد عملکرد تیم ملی ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال اظهارداشت: تقریباً در تمام سال‌هایی که ما در مسابقات لیگ جهانی حضور داشتیم همیشه روندمان همینگونه بوده است یعنی شروع خوبی نداشتیم اما رفته رفته بهتر شدیم.

وی ادامه داد: لیگ ملت‌های والیبال یا همان لیگ جهانی بیست و هشتمین دوره خود را تجربه می‌کند و ما تنها پنجمین سالی است که در این مسابقات حضور داریم. فکر می‌کنم والیبال ایران نیاز به زمان دارد تا بتواند پا به پای تیم‌هایی همچون برزیل لهستان، روسیه، آمریکا و ... رقابت کند باید به والیبال ایران زمان بدهیم تا به پختگی کافی برسد چرا که ایران در لیگ جهانی بسیار جوان است.

رئیس فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: اگر تیم ملی در بازی مقابل برزیل تجربه بیشتری داشت می‌توانست حتی این تیم را شکست دهد اما دیدیم که کم تجربگی و در واقع به نوعی جوانگرایی موجب شد تا بازی خوبی برابر برزیل انجام دهیم اما پیروزی کسب نکنیم.

ضیایی در پاسخ به این سوال که آیا برای ادامه مسابقات همراه ملی پوشان خواهد بود یا خیر، عنوان کرد: در گذشته هم اگر به یاد داشته باشید داورزنی در این مسابقات تیم را همراهی نمی‌کرد. به نظر من تیم سرمربی، کادر فنی و سرپرست دارد و آنها به خوبی می‌توانند شرایط را مدیریت کنند ضمن اینکه من ارتباط لازم را با اعضای تیم دارم و مشکلی از این بابت وجود ندارد. ما در هفته پنجم باید میزبان رقبای خود باشیم و تلاش می‌کنیم تا این کار را آبرومندانه انجام دهیم.

وی ادامه داد: سالن ۱۲ هزار نفری آزادی کلی کار دارد ضمن اینکه ساختار مسابقات هم تغییر پیدا کرده و مسئولان فدراسیون جهانی هم هر روز دستوراتی صادر می‌کنند که کار ما را سخت‌تر می‌کند. همچنین ما باید تیم ملی ب را هم آماده کنیم چون همه انتظار دارند این تیم در بازی‌های آسیایی روی سکو برود.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به برخی انتقادها گفت: برخی‌ها دلسوز هستند و برخی‌ها از روی ناآگاهی والیبال را قضاوت می‌کنند. ملت ما اهل نتیجه گرایی هستند و این امر کار ما را سخت‌تر می‌کند. متاسفانه برخی‌ها در لباس منتقد کینه‌توزی می‌کنند در حالیکه اگر اهل خانواده والیبال باشند نباید اینگونه رفتار کنند چون هیچکس خانواده‌اش را نابود نمی‌کند بلکه سعی می‌کند با آبروداری و در آرامش مشکلات را رفع کند.

ضیایی افزود: بهتر است منتقدان مشکلاتی که می‌بینند را به من منتقل کنند، من هم آدم هستم و صحبت‌های آنها را مورد بررسی قرار می‌دهم. البته از قدیم هم گفته‌اند «سخن که از دل برآید، لاجرم بر دل نشیند» من دست کسانی را که کمک می‌کنند و مرا نسبت به اتفاقات روشن می‌کنند می‌بوسم و امیدوارم همه خیرخواه والیبال باشند.

وی گفت: گاهی دوست داریم وزنه ۲۰۰ کیلویی را بالا سر ببریم اما بدنمان را کشش این کار را ندارد. به اعتقاد من نباید در باد چیزهایی که داشتیم بمانیم چون سایر تیم‌ها هم تلاش می‌کنند تا پیشرفت کنند. ما مقابل ژاپن به یک اشتباه باختیم اما نباید فراموش کنیم که همین تیم ژاپن سال‌های سال قهرمان آسیا بوده است. نمی‌دانم چرا برخی‌ها کورکورانه انتقاد می‌کنند به نظر من آنها نمی‌دانند که این کارشان روحیه تیم را خراب می‌کند و ما باید با هزار مصیبت تیم را جمع کنیم. ما قبول داریم که اشتباه کردیم اما با یک اشتباه کسی را نمی‌کشند.

رئیس فدراسیون والیبال درمورد عدم صدور ویزای آمریکا برای امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی خاطرنشان کرد: درخواست‌های ویزای آمریکا در دوران مدیریت من انجام نشد. تقریباً هشت ماه پیش این مراحل طی شد و دیدیم که برخی از اهالی والیبال مجبور شدند برای انگشت‌نگاری به دبی بروند. متاسفانه آمریکا در این خصوص سخت‌گیری‌های زیادی دارد و سه‌جلد مادربزرگ‌ها را هم می‌خواهد! به هر حال ویزای خوش‌خبر صادر نشد و ما میثم جعفری را برای انجام برخی کارهای اداری به آمریکا فرستادیم.

ضیایی در مورد آخرین شرایط سیدمحمد موسوی عنوان کرد: متاسفانه سرعتی‌زن تیم ملی ایران به هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال نمی‌رسد. او بازیکن شایسته‌ای است، اما در حال حاضر مشغول سپری کردن مراحل درمانش است. مصدومیت او جدی بود و همین امر موجب شد تا نتواند تیم را در هفته سوم و چهارم همراهی کند. امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که بتوانیم از حضور این ستاره والیبال ایران در هفته پنجم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال که در تهران میزبان رقبا هستیم استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.