اصفهان- مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان تاکید کرد: نگاه به طرح های جامع نگاه سابق نیست، این طرح های جدید مسئله محور خواهند بود و با نگاه به مسائل و مشکلات جدید شهر و شناسایی این مشکلات، راهکار ارائه خواهند کرد.

بازنگری طرح‌های جامع شهری با نگاه مسئله محور

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، طی نشستی با حضور حجت اله غلامی محسن کوهکن نماینده مجلس شورای اسلامی، مهدی صفرخانلو فرماندار شهرستان، شهرداران و تنی چند از مسئولان محلی، مسایل و مشکلات حوزه راه وشهرسازی در شهرستان لنجان و در محل فرمانداری شهرستان بررسی شد.
از جمله موارد مطروحه توسط مسئولان محلی و به ویژه شهرداران حاضر در این جلسه مسایل مربوط به طرح جامع و تفصیلی شهرها بود که کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: شرایط شهرسازی نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده و لازم است تا با نگاهی جدید مسائل مربوط به شهر را دنبال نمود.
وی تصریح کرد: طرح های جامع شهری لازم است بروز رسانی شود تا بتواند نیازهای شهر را برآورده نماید.
حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان اینگونه جلسات را در شهرستانها جلسات کاری و عملیاتی عنوان کرد و گفت: نگاه ما به طرح های جامع نگاه سابق نیست و وزارت راه و شهرسازی تعریف جدیدی ارائه کرده که در استان اصفهان هم ما بدنبال آن هستیم که قراردادهای جدید طرح های جامع را در چارچوب همان تعریف پیش بریم.
مدیرکل راه وشهرسازی در ادامه خاطر نشان کرد: این طرح های جدید مسئله محور خواهند بود و با نگاه به مسائل و مشکلات جدید شهر و شناسایی این مشکلات، راهکار ارایه خواهند کرد.
وی با توجه به تفاهم نامه فی مابین راه وشهرسازی با شهرداری اصفهان به عنوان اولین شهر در استان به منظور بازنگری طرح جامع گفت: اولین طرح برای کلان شهر اصفهان در قالب تفاهم نامه انجام شده و شهرهای دیگر نیز با اولویت در نظر گرفته شده به لحاظ جمعیت و مسائل موجود در قالب یک طرح جامع جدید انجام می شود.
غلامی از جمله شهرهای در اولویت بازنگری طرح جامع را شهرکاشان، نجف آباد، خمینی شهر، شهرضا و زرین شهر عنوان کرد و گفت: لازم است شهرداران شهرهایی که طرح های جامع آن ابلاغ شده و نیاز به بازنگری دارد جهت تنظیم تفاهم نامه به راه وشهرسازی مراجعه نمایند.
مدیرکل راه وشهرسازی با توجه به خواسته مسئولان شهرستان به منظور کاهش بروکراسی اداری اظهار داشت: با توجه به دستور استاندار مبنی بر کاهش بروکراسی اداری و نظر به خواست و هدف ما که جز این نخواهد بود هر آنچیزی که در استان اتفاق می افتد می توان زمان آن را محدود و تعداد جلسات را افزایش داد تا در حوزه شهرسازی و املاک که بیشترین مراجعات مردمی را دارند کارها سریعتر به انجام برسد ولی آنچه که در خارج از استان است و نیاز به استعلامات به لحاظ قانونی و ضوابط را دارد خارج از دست ماست و خود نیز به آن گرفتاریم.
غلامی هدف خود را کمک به شهرداریها عنوان کرد و گفت: در پروژه های مشارکتی، در قیمت گذاری ها که به صورت منطقه ای انجام خواهد شد و در واگذاری اراضی تعریف شده طبق قانون ما در کنار شهرداری ها خواهیم بود و به آنها کمک خواهیم کرد.
وی با توجه به تخصیص قیر رایگان به استان‌ها، معادل اعتبارات تخصیصی، از فرمانداران خواست تا اعتبارات بیشتری جهت حوزه راه وشهرسازی درنظر بگیرند چرا که در سال‌جاری درصد تخصیص قیر به میزان اعتبارات استان و شهرستان بستگی دارد و هرچه شهرستان بتواند اعتبارات بیشتری به این حوزه اختصاص دهد قیر رایگان دریافت خواهد کرد.
در پایان این سفر، از پروژه پل غدیر در روی رودخانه زاینده رود در شهرستان بازدید و دستورات لازم جهت تکمیل این پروژه عظیم صادر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.