یزد - مدیر مخابرات منطقه یزد از راه اندازی نخستین ارتباط تلفن همراه بر بستر تجهیزات سیستم های انتقال پی.او.تی.ان در استان یزد خبرداد و گفت : با اجرای این پروژه امکان تامین پهنای باند ۱۰۰گیگ و بهبود کیفیت شبکه سیار برای مشترکین در سطح استان فراهم شده است.

پهنای باند شبکه سیار برای مشترکین یزدی افزایش یافت

مهدی مقوم در گفتگو با خبرنگارقدس آنلاین با بیان این خبر اظهارداشت: با نوسازی  شبکه های زیر ساختی نصب و راه اندازی و برگردان ارتباط برروی تجهیزات پی.او.تی.ان استان یزد این سرویس در یزد به بهره برداری رسیده است.

وی افزود : با راه اندازی این پروژه که به همت مدیریت سیستم ها ی انتقال و همکاری واحدهای مربوطه انجام شده دو پورت او.جی . ای گیگا اترنت مرکزصدوقی و امام خمینی برقراروترافیک تلفن همراه در مرکز امام خمینی برروی بستر پی.او.تی.ان فعال شد .

این مسئول تصریح کرد: با اجرای این پروژه امکان تامین پهنای باند ۱۰۰گیگ و بهبود کیفیت شبکه سیار برای مشترکین در سطح استان فراهم شده است.

  مقوم خاطر نشان ساخت : یک میلیون و ۵۰۰ هزار شماره تلفن همراه  در استان یزد وجود دارد که یک میلیون و ۳۰۰ هزار شماره مشغول به کار بوده و برای هر ۱۰۰ نفر جمعیت استان یزد ۱۱۳ شماره تلفن همراه وجود دارد و درطی شبانه روز نزدیک یک میلیون شماره موبایل در پیک کاری در حال کار هستند.

وی افزود: استان یزد ازجمله استانهایی است که نسل ۴ و نیم جی را داراست و آخرین نسلی که در دنیا وجود دارد ۵ جی است که هنوز در حال انجام تست است.

مدیر مخابرات منطقه یزد گفت: مجموعا ۲ هزار و ۲۵۴ کیلومتر ازجاده های استان یزد تحت پوشش تلفن همراه هستند وظرفیت دیتا استان یزد ۱۶۱ هزار پورت بوده و ۷۳ هزار پورت مشغول به کار است.

مقوم تصریح کرد: درحال حاضر ۶ سایت وای فای در شهر یزد برقرار است و ۷۳ هزار و ۵۰۰ پورت ای. دی. اس. ال توسط شرکتهای دیگر در استان یزد فعال هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.