کرج- رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه شهرستان کرج از فعالیت بیش از ۳۰۰ آرایشگاه بدون مجوز در این شهر خبر داد و گفت: عمده مشکلات این آرایشگاه ها بیشتر مربوط به شهرداری و اداره دارایی است.

فعالیت ۳۰۰ آرایشگاه بدون مجوز در کرج/آرایشگران مجوز فنی وحرفه ای بگیرند

رامین حشمدار در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: با شناسایی و تشکیل پرونده برای آرایشگاه های غیر مجاز به دنبال رفع مشکلات و اخذ مجوز برای آن ها هستیم.

وی با ارائه آماری از تعداد بالای آرایشگاه های مردانه دارای مجوز در کرج گفت: در سال های اخیر اخذ مجوز برای آرایشگاه مردانه سیر صعودی داشته به نحوی که در حال حاضر بیش از ۸۰۰ آرایشگاه مجاز در سطح شهر کرج فعالیت دارند.

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه کرج با بیان این که تمامی کارآموزان وفعالان این حرفه باید مجوز سازمان فنی و حرفه ای را دریافت کنند گفت: برخی از علاقه مندان به حرفه آرایشگری فعالیت خود را از کارآموزی در آرایشگاه ها آغاز کرده و در همان محل مشغول به کار می شوند.

حشمدار تصریح کرد: تمامی کارآموزان این حرفه می بایست پس از اتمام دوره های آموزشی خود در آزمون فنی و حرفه ای شرکت کرده و مجوز رسمی کار دریافت نمایند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر نرخ جدیدی برای آرایشگاه های مردانه در نظر گرفته نشده است گفت: تمامی نرخ ها بر اساس دستورالعمل سابق بوده و هنوز نرخ جدیدی مصوب نشده است.

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه کرج تصریح کرد: نرخ مصوب پیرایش درجه دو ۱۴ هزار تومان، پیرایش درجه یک ۱۶ هزار تومان و پیرایش ممتاز ۲۰ هزارتومان است.

حشمدار در خصوص افزایش خودسرانه نرخ از سوی برخی آرایشگران گفت: نرخ جدیدی مصوب نشده است این در حالی است که برخی آرایشگران با توجه به افزایش قیمت برخی لوازم مصرفی نرخ خود را افزایش داده اند.

وی در پایان گفت: بر اساس شکایات مردم و بازرسی انجام شده توسط اتحادیه افزایش غیر متعارف نرخ بیشترین تخلف آرایشگران است که با متخلفین برخورد لازم صورت می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.