قدس آنلاین/ صبا کریمی: مجموعه تئاترشهر این هفته میزبان چهار نمایش جدید در سالن های چهارسو، سایه و پلاتو است.

آغاز اجرای 4 نمایش جدید در تئاترشهر/  اجرای یک نمایش موزیکال در تالار هنر

به گزارش قدس آنلاین، این هفته سالن‌های تئاتر پس از چند روز تعطیلی، نمایش‌های جدیدی را روی صحنه می‌برند. «دیر راهبان»، «تصادف قطار ساعت 5:25»، «مثل خواب، مثل رویا» و ... از نمایش های جدید این هفته هستند که در کنار نمایش‌های قبلی کار خود را آغاز کردند.

«دیر راهبان» عنوان نمایش جدیدی به نویسندگی فرایرا دکاسترو و کارگردانی کیومرث مرادی است که از امشب ساعت 20:30 در تالار چهارسو روی صحنه می رود. رضا داودوندی، حمیدرضا رفاهی، هامون سیدی، سلمان صالحی، پانته‌آ قدیریان، محمد مسگری، میلاد معیری، محسن نوری و محمد ولی‌زادگان بازیگرانی هستند که در این نمایش حضور دارند.

«تیاتر قجری» به نویسندگی و کارگردانی داریوش رعیت و بازی پریزاد سیف، بهروز پور برجی و پژمان علیپور نمایش دیگری است که از چهارشنبه 23 خردادماه ساعت 18 در تالار سایه روی صحنه می رود. همچنین در همین سالن راس ساعت 20 نمایش دیگری تحت عنوان «پلاس پلاس به توان دو» به نویسندگی و کارگردانی سینا شفیعی و بازی مصطفی ساسانی، سحرناز عباس زاده، عبدالرصا یعقوبی، محمدرضا محمدپور، حمیدرضا معدن کن، سترگ رضایی محمد امیری از چهارشنبه 23 خردادماه میزبان علاقه مندان خواهد بود.

نمایش «تصادف قطار ساعت 5:25» نوشته تورنتون وایلدر و کارگردانی شقایق فتحی عنوان یکی از تازه ترین آثار نمایشی ممجموعه تئاتر شهر است که از امروز ساعت 18 روی صحنه می رود. سیاوش خادم حسینی، شقایق فتحی، حامد ناوشکی، نسا یوسفی بازیگرانی هستند که این نمایش را در پلاتو اجرا روی صحنه می‌برند.

«مالی سویینی» دو اجرایی می‌شود

تالار اصلی نیز همچنان میزبان نمایش «مالی سویینی» با بازی امیر آقایی، صابر ابر و الهام کردا است. این نمایش روزهای 21، 23، 24، 28، 31 خرداد و اول تیرماه در دو نوبت ساعت 18:30 و نوبت دوم اجرا ساعت 21 اجرا خواهد شد.

نمایش «مثل خواب، مثل رویا» به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی از شب گذشته ۲۰ خردادماه به مدت شش شب در تالار سوره مهر حوزه هنری روی صحنه رفته است. پری بارانی، رستا رضوی، محمد قاسمی، فرید طاهری و میثم محمدی از جمله بازیگران این نمایش هستند. این نمایش از 20 تا 25 خردادماه از ساعت 19:30 در تالار سوره مهر حوزه هنری روی صحنه می‌رود.

نمایش «چشم بر هم زدن» با اقتباس از رمان بزرگ بابای آنتن‌دار به نویسندگی محمد زارعی، کارگردانی محمد زیکساری و تهیه کنندگی مهرنوش حسن پور از ٢٠ خرداد تا ٢٠ تیرماه هر روز ساعت ١٨:٣٠ در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود. ابراهیم عزیزی، سرور عرب پور، علی پویا قاسمی، نسترن پارسائیان، رعنا قادری، کامیار دریاکناری، سروش شاکر، مهرداد مصطفوی، ملینا پورکاظمی، پرهام یداللهی، هانیه نجفی، بهنوش ناصرپور از جمله بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «عددهای نشده» به کارگردانی محمد میرعلی‌ اکبری و تهیه‌کنندگی مریم نراقی از روز گذشته در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است.  این نمایش که فقط 15 اجرا خواهد داشت روایت افرادی‌ست که رویاها و آرزوهای بسیاری داشتند و دارند و اما به جایی نرسیدند. سیامک ادیب، محمد الله دادی، علی راسخ، مسعود شاه کرمی، محمد صدیقی مهر، آیه کیان‌پور، پریسا محمدی و مهدی نصرتی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش موزیکال «گرگ سیاه و زشت ...» به نویسندگی میثم عباسی و کارگردانی ندا نوری از روز گذشته اجرای خود را در تالار هنر آغاز کرده است. از بازیگرانی که در این نمایش ایفای نقش می‌کنند می توان به زهره پرتوی، مهدی داودی، مریم صیاد مقدم، مهدی ضیاییان‌پور، مجتبی گوهرخای، حسین مزینانی و بهار محمودزاده اشاره کرد.

همچنین از یکشنبه آینده 27 خردادماه نمایش جدیدی با عنوان «تو مشغول مردنت بودی» به نویسندگی کامران شهلایی و کارگردانی مژگان خالقی در تالار قشقایی روی صحنه خواهد رفت. در این نمایش معصومه کریمی، نویدبانی، فائزه بختیار و فاطمه بختیار به عنوان بازیگر حضور دارند.

همچنین نمایش «بدن مقدس» به نویسندگی عباس جمالی و کارگردانی مهدی محمدی از 27 خرداد ساعت 19 در تماشاخانه انتظامی روی صحنه می‌رود. بهروز کاظمی، شبنم عالی، خشایار فراهانی، آرزو مهاجرانی، بهار مشهدی، صبا مهری، شایسته اسدی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: در جریان جنگ جهانی دوم و تجاوز ارتش نازی به خاک فرانسه، راهبه‌های یک کلیسا در یک روستای مرزی در فرانسه در مقابل رئیس کلیسا که همان مادر روحانی است می ایستند چراکه او برای تامین امنیت خود و کلیسا اقدام به همکاری با آلمانها کرده است و سعی میکنند او را نسبت به اشتباهاتش آگاه کنند.

نمایش «تو مشغول مردنت بودی» نوشته کامران شهلایی با طراحی و کارگردانی مژگان خالقی از یکشنبه 27 خرداد آغاز کرده و تا 22 تیرماه هر روز غیر از شنبه ها در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر، ساعت 20 روی صحنه خواهد بود. معصومه کریمی، نوید بانی، فاطمه بختیار، فائزه بختیار در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

صعود و سقوط «ریچارد» در تالار وحدت به صحنه می‌رود

 نمایش «ریچارد» اقتباسی از نمایشنامه «ریچارد سوم» نوشته ویلیام شکسپیر، با کارگردانی حمیدرضا نعیمی از تیرماه سال جاری در تالار وحدت به صحنه می‌رود. نمایش «ریچارد» که اقتباسی از نمایشنامه «ریچارد سوم» یکی از پرشخصیت ترین و پراجراترین نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر است، عنوان آخرین اثر گروه تئاتر «شایا» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی است که با 70 بازیگر، تیرماه سال جاری در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. این نمایش شرح حال و زندگی آخرین شاه انگلستان از خاندان یورک است؛ مردی که برای رسیدن به قدرت، تمام مرزهای اخلاق، دین و سیاست را پشت سر می گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.