نخست‌وزیر عراق آتش‌سوزی در بزرگ‌ترین انبار نگهداری صندوق‌های رأی را توطئه‌ای برای ضربه‌زدن به کشور و دموکراسی در آن توصیف کرد.

العبادی: آتش‌سوزی بغداد در سالروز اشغال موصل توطئه‌ای برای ضربه‌زدن به کشور است

به گزارش قدس آنلاین،در پی آتش‌سوزی در انبار بزرگ نگهداری صندوق‌های رأی انتخابات عراق، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای به تمامی فرماندهان عملیات‌ در استان‌های این کشور دستور داد تدابیر امنیتی برای محافظت از انبار صندوق‌های آرای انتخابات را تشدید کنند و افراد متخصص زیادی را برای محافظت از آنها استخدام کنند.

العبادی همچنین خواستار تحقیقات درباره حادثه آتش‌سوزی در انبار بزرگ نگهداری صندوق‌های رأی انتخابات در منطقه «الرصافه» در بغداد، شد.

نخست‌وزیر عراق با بیان این‌که وقوع آتش‌سوزی در انبار صندوق‌های رأی انتخابات همزمان با سالروز اشغال شهر موصل توسط گروه داعش است، متذکر شد که این اقدام «توطئه‌ای برای ضربه زدن به کشور و دموکراسی در آن» محسوب می‌شود.

وی «بر تعقیب گروهک‌های تروریستی و طرف‌هایی که امنیت و انتخابات در کشور را به‌بازی گرفته‌اند» تأکید کرد و عنوان داشت که «تحقیقات برای شناسایی دلایل و جوانب این حادثه ادامه دارد».

پیشتر «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق نیز خواستار تجدید انتخابات و مجازات «عاملان تقلب» در انتخابات عراق شده بود.

الجبوری تأکید کرد که آتش‌سوزی انبارهای حاوی صندوق‌های رأی در منطقه الرصافه، «عمدی و جنایتی برنامه‌ریزی شده بود».

طبق اعلام وزارت کشور عراق در روز یکشنبه بزرگترین مرکز نگهداری صندوق‌های رأی در عراق در آستانه بازشماری دستی آراء، دچار حریق شد و به‌طور کامل در آتش سوخت.

پارلمان عراق پس از آن‌که حیدر العبادی از احتمال «تخلف انتخاباتی بی‌سابقه» خبر داده بود، دستور بازشماری آرای رأی‌گیری انتخابات اخیر پارلمانی را صادر کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.