اهواز_ عضو شورای اسلامی شهرآبادان با بیان اینکه مسئله وضعیت آب شرب یک بی مهری و ناکامی در حق مردم آبادان محسوب می شود، افزود: چرا تا کنون رسیدگی به وضعیت آب شرب انجام نشده است این  سوالی است ذهن هر آبادانی را مشغول کرده است.

وضعیت آب شرب بی مهری و ناکامی در حق مردم آبادان است

 حمید کوراوند درباره وضعیت آب شرب آبادان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: سالهاست که مردم آبادان با بی مهری مسئولان و دولت های وقت روبه رو هستند دولت ها یکی پس از دیگری آمده و رفته اند اما هیچکدام نخواسته اند یا نتوانسته اند  چند دستگاه آب شیرین کن مدرن به آبادان اختصاص دهند و مشکل آب آبادان برطرف شود.

حمید کوراوند با بیان اینکه این مسئله یک بی مهری و ناکامی در حق مردم آبادان محسوب می شود، افزود: چرا تا کنون رسیدگی به وضعیت آب شرب  انجام نشده است  این  سوالی است ذهن هر آبادانی را مشغول کرده است. طی نامه های متعددی که به وزیر نیرو، مدیر کل آبفا خوزستان و فرماندار  آبادان  نماینده  عالی دولت در منطقه است اعلام وارسال کردیم هرچند مردم فهمیم و شایسته  و ولایت مدار  آبادان بارها ثابت کرده اند مطالبات بحق خود را بصورت کاملا قانونی و مسالمت آمیز و متمدنانه در کمال آرامش پیگیری می کنند ولی با این حال به مردم شریف و صبور آبادان اعلام می کنم بر اساس پیگیری های انجام شده توسط مسئولین محترم، نمایندگان شهرستان آبادان درمجلس شورای اسلامی دکترشریعتی استاندار  خوزستان، فرماندار  آبادان ، امام جمعه  آبادان و مسئولین   آبفا، براساس قول های که داده  به امید خدا بخش عمده ای از این مشکل تا چهل روز آینده بصورت ویژه با وصل شبکه به خط غدیر بر طرف خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش بارشها و جدی بودن  بحران آب  صرفه جویی و مصرف  بهینه در تمامی بخش های دولتی و خصوصی  وظیفه  همه ماست و همه مردم را به این امر دعوت می کنیم.

کوراوند افزود: حدود یک سال است که از انتخابات شورای اسلامی شهر آبادان میگذرد و نه ماه از آغاز بکار شورای پنجم شورایی که مردم فهم و نجیب و صبور آبادان با نگرشی تازه  پای صندوقهای رأی حضور یافتند تا با تغییر نمایندگان خود شاهد تغییری محسوس در شهر سرفراز اما مظلوم آبادان باشند و درست در سالگرد این انتخابات علیرغم تذکر اینجانب و چند تن دیگر از اعضای محترم شورای شهر و تاکید نسبت به پرداخت حقوق معوقه پرسنل (در جلسه ۹۷/۲/۲۷ ) متاسفانه در تاریخ ۹۷/۲/۳۰ حادثه ای تلخ و ناگوار برای دوتن از پرسنل زحمتکش شهرداری اتفاق افتاد که دل هر انسان آزاده و مسئولیت پذیری را بدرد می آورد و با فوت زامل آذر بیجان این درد سنگین تر و عمیق تر نیز شد.

کوراوند همچنین تصریح کرد: نکته قابل ذکر اینکه من سه ماه پیش در جلسه فرمانداری با حضور مدیران شهرداری و سازمانهای مربوطه، اعلام کردم که مشکلات اقتصادی و مشکل معیشت مردم آبادان دارد به یک بحران امنیتی تبدیل می شود و از فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در منطقه خواستم که از دولت بخواهد از منابع  ملی که البته بخش عمده اش از همین آبادان تامین میشود و ما از آن بی بهره ایم، دست کم۱۰۰ میلیارد تومان به شهرداری آبادان اختصاص دهند تا از این بحران خارج شود. همچنین از جناب حمید پور خواستم که با جذب سرمایه گذاران بومی در بنگاه های کوچک از ظرفیت های موجود آبادان استفاده کند که متاسفانه تا کنون این موضوع هم اتفاق پیش نیامده است. اکنون نیز باید اعلام کنم هنوز هم بشدت سایه این بحران بر سر آبادان سایه افکنده و از همه نهادهای مربوطه تقاضای داریم تا اوضاع از این هم بدتر نشده به شهرداری و شهر آبادان کمک کنند.
گرچه باید بر اساس وظیفه و ایمان و انصاف اضافه کنم که شرایط امروز آبادان وحادثه های بوجود آمده اخیر دست پخت نامدیران قرارداشت که در سالهای گذشته منابع مالی را به باد دادند و عملکرد مناسبی نداشتند.

وی عنوان نمود: همواره تلاش کرده ام لحظه ای از وظیفه وتعهد خود قصور نکنم و ضمن پوزش از همه مردم آبادان و عرض تسلیت به خانواده های عزیزان حادثه دیده به ماده ۷۳ قانون تشکیلات شوراها مواردی را به شهرداری متذکر می شوم.
۱- اولین وظیفه شهردار، پرداخت به موقع حقوق پرسنل شهرداری است لذا پرداخت بموقع حقوق پرسنل باید در اولویت نخست قرار گیرد تاضمن ایجاد انگیزه لازم، ما به وظیفه شرعی و قانونی خود در مقابل کارکنان عمل نماییم. کوتاهی و عدم پرداخت بموقع حقوق کار کنان یعنی ضعف مدیریت، شما نیز قبل از شهردار شدن از وضعیت بحرانی شهرداری آبادان مطلع بوده اید.
۲- تذکر دوم شهردار محترم شما قول داده بودیدکه می توانید درآمد پایدار ایجاد کنید اما با وجود گذشت بیش از ۷ ماه و علیرغم تاکید بنده و دیگر همکارانم شما حتی مغازه های آماده لین هفت را به بازاریان تحویل نداده اید و بلا استفاده گذاشته اید، بازار صنایع دستی، بازار ایستگاه پنج ذوالفقاری، بازار ایستگاه هفت، بازار هنر،  وچندین مجموعه دیگر. آیا فعال کردن اینها ایجاد در آمد پایداری نیست؟
۳- تذکر سوم، هفت ما از مدیریت شهردار می گذرد، اما هنوز کارخانه آسفالت بازسازی نشده و دریغ از یک خیابان آسفالت، اعضا شورا هم چند سرمایه گذار در این بخش به شهرداری معرفی کردند اما دریغ از جذب یک سرمایه گذار .

۴- تذکر چهارم، خیابان و کوچه های شهروند یک تا هشت الا آخر، مهر ها و شهدای یک تا آخر  و و بخش هایی از فاز دو امیر آباد با اینکه قسمت هایی زیر سازی شده اما بدلیل عدم اجرای آسفالت تمام این زحمت ها و هزینه ها هدر خواهد رفت پس اگر نمی خواهید مسئول بهدر رفتن این زحمات و هزینه ها باشید زودتر اقدام کنید، سده، جمشید آباد، کفیشه، امیری، احمد آباد هم که بحال خود رها شده است، جناب حمید پور از شما می خواهم که جایگاه شهردار آبادان بودن را بهتر درک کنید و با تعامل و اتحاد با دیگر مسئولین ونهاد های مربوطه و عدم وابستگی به یک نهاد و افراد خاص برای بهتر شدن زندگی مردم که همه ما در برابر آنان متعهد و مسئول هستیم تلاش کنید در غیر اینصورت، براساس ماده ۷۳ قانون تشکیلات شوراها با شما رفتار خواهد شد.

وی در پایان من باب تذکر و یاد آوری به همکاران در شورای اسلامی شهر گفت: همانطور که پیشتر گفته بودم مردم بخوبی می فهمند و واژگان و سخنرانی و نوشته های زیبا نمی تواند تاثیری بر نگاه و عقل سلیم انها بگذارد. و عملکردها ملاک قضاوت آنان در مورد ما خواهد بود. تقاضا دارم به آنچه که وظیفه است عمل کنید و به تعهد وسوگند و وظایف مربوطه خود فکر کنید که این سه سال اندی باقی مانده دوره ما هم به یک چشم بهم زدن خواهد گذشت اما مدیریت سوء و تصمیم گیری های خود خواهانه و غیر کارشناسی آنچنان تأثیر منفی ای بر زندگی و افکار مردم خواهد گذاشت که هرگز از تقصیرمسببان آن نخواهند گذشت. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.