قدس انلاین : اعضای شورای شهر مشهد در جلسه علنی با لایحه تغییر نام چندین خیابان و بوستان این شهر موافقت کردند.

 اعضای شورای اسلامی شهر مشهد صبح دوشنبه در بیست و ششمین جلسه علنی خود چند لایحه نامگذاری و تغییر نام معابر و بوستان ها را تصویب کردند.

طبق این مصوبات به شهرداری مشهد اجازه داده شد نامگذاری فاز۱ بوستان‌های واقع در شهرک نیکروز و نوکاریز به نام بوستان لاله(نوکاریز )، نامگذاری فاز ۲ بوستان‌های واقع در شهرک نوکاریز و نیکروز به بوستان نرگس (نیکروز)، نامگذاری بلوار تازه تاسیس واقع در خیابان بهار، بین بهار ۴۸ و ۵۰ به نام شهیدان عامل ، نامگذاری خیابان شهید صارمی ۲۲ واقع در بلوار شهید صارمی با حفظ شماره به نام استادمحمد جعفر یاحقی نامگذاری و تغییر نام دهد.

همچنین در ادامه جلسه علنی شورای شهر مشهد، لایحه در خصوص اصلاح مصوبه دستورالعمل نحوه تعیین بهای خدمات جمع‌آوری، حمل و دفع زباله‌های شهری نیز مورد بحث و تبادل نظر اعضای شورا قرار گرفت و تصویب شد.

در ابتدای جلسه رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورا در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: کم‌آبی در ایران و بویژه درخراسان رضوی به دلیل عوامل متنوعی از جمله کاهش بارندگی‌ها در طی دهه های گذشته، افزایش بی‌رویه برداشت آب از منابع تجدیدپذیر و غیرتجدیدپذیر، سوء مدیریت و عدم توجه به راه‌های عملی برای کاهش هدر رفت آب در کشاورزی و صنعت و عدم توجه مردم به صرفه جویی آب است.

محمد حاجیان شهری بیان کرد:امروزه برداشت ما از آب‌های زیرزمینی مشهد یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب است ولی در افق ۱۴۲۰، طبق برآوردهای سازمان‌های رسمی یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون مترمکعب خواهد شد.

وی افزود: در شرایط کنونی فرهنگسازی و نهادینه سازی مصرف بهینه آب مهمترین عامل برون رفت از بحران آب با مشارکت مردم بوده و شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی که از پول مردم ارتزاق می کند باید وظایف خود در این حوزه را به خوبی انجام دهد.

حاجیان تصریح کرد:تغییر رفتارهای مصرف آب باید به صورت جدی دنبال و الگوهای مصرف بهینه شود.قیمت آب نیز واقعی شود تا بتوانیم با خشکسالی مقابله و مدیریت مصرف را بهینه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.