قدس انلاین : برخی مناطق الهیه و مجیدیه مشهد که عنوان پایلوت منطقه مدرن مشهد را یدک می‌کشمد همچنان فاقد خطوط تلفن ثابت هستند.

مجیدیه و الهیه مشهد همچنان در «عصر حجر ارتباطی»؛ مردم در انتظار تدبیر مخابرات
منطقه الهیه مشهد که جزو شهرداری منطقه 12 مشهدمقدس محسوب می‌شود جزو مناطق نوساز در مشهد محسوب شده که در سال‌های اخیر حجم عظیمی از مردم مشهد را در خود جای داده است و علاقه مندان زیادی به سوی این منطقه جذب شده‌اند.

آب و هوای مناسب، نوساز بودن منازل و همچنین قیمت‌های به نسبت مناسب‌تر از جمله مواردی است که شهروندان مشهدی را برای رهن و اجاره و بعضا خرید منزل مسکونی به سمت این منطقه رهنمون می‌کند.

در کنار مزایایی که این منطقه داراست اما معایبی همچنان در این منطقه وجود دارد که نیازمند بررسی بیشتر مسئولان است که از مهمترین آنها فقدان خطوط تلفن ثابت است که مشکلات زیادی را برای ساکنان برخی از مناطق الهیه ایجاد کرده است.

هزینه اینترنت سرسام‌آور است

م. ش که یکی از ساکنان این منطقه است در این زمینه می‌گوید: حدود دو سال است که در این منطقه ساکن هستم و به اندازه همین دو سال برای خط تلفن اقدام کرده‌ام و هر راهی را که بگوئید امتحان کرده‌ام اما متاسفانه هنوز هیچ خبری از خط تلفن نیست.

وی ادامه می‌دهد: در نبود خط تلفن ثابت مجبور هستم بسیاری از امور شخصی و کاری خود را با اینترنت تلفن همراه انجام دهم که هزینه آن سرسام آور است و واقعا نمی‌دانم چرا مسئولان مخابراتی به صورت سرعتی و ضربتی برای آن دسته از مناطقی که در الهیه فاقد تلفن هستند هیچ اقدامی را صورت نمی‌دهد.

مشکلات فنی داریم

شهروند دیگری که ساکن منطقه مجیدیه است نیز در این زمینه می‌گوید: چندین بار به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده‌ام و هر بار برای خط تلفن ثابت اقدام کرده‌ام اما چندین بار پیامک آمده که به دلیل مشکلات فنی ارائه خط تلفن امکانپذیر نیست. سوالم از متولیان مخابرات خراسان رضوی این است که آیا مسئول این مشکلات فنی ما هستیم؟ آیا ما باید از ابتدا فکری برای مشکلات فنی می‌کردیم؟ قطعا برطرف کردن این مشکلات وظیفه مسئولان مخابرات است اما چرا به شهروندان چنین پیامکی می‌دهند مشخص نیست.

وی ادامه می‌دهد: چندین بار تاکنون براساس همین پیامک‌ها در نوبت لیست انتظار هستم اما مخابرات اصلا مشخص نمی‌کند که دقیقا چه زمانی باید در لیست انتظار باقی بمانم؟

پارادوکس عصر ارتباطات

شهروند دیگری اما در ادامه با اشاره به مشکلات مشابه می‌گوید: خیلی جالب است که عنوان می‌شود در عصر ارتباطات هستیم اما هنوز این منطقه تلفن ندارد. بماند که آنتن دهی برخی خطوط تلفن همراه نیز در این منطقه چندان مساعد نیست. واقعا چرا نباید در یک بازه چند روزه و یا چند هفته‌ای مشکل تلفن منطقه برطرف شود.

اگر پیگیری نکنیم بی‌فایده است

شهروند دیگری هم می‌گوید: جالب است که باید برای خط تلفن هر 10 روز یک بار به دفاتر پیشخوان مراجعه کنیم زیرا گویا روال این است که پیگیری ما هرچه بیشتر باشد امکان به نتیجه رسیدن زودتر نیز بیشتر است. مگر متولیان مخابرات استان خودشان خبر ندارند که برخی مناطق در الهیه مثل مجیدیه و یا سجادیه فاقد خط تلفن ثابت است؟

همسایه روبرویی تلفن دارد ما نداریم

شهروند دیگری هم در این زمینه می‌گوید: تلفن در منطقه مجیدیه بسیار جالب است برای مثال همسایه روبروی ما دارای خط تلفن است اما منزل و ساختمان ما فاقد امکانات فنی تشخیص داده شده است. نمی‌دانم این چگونه امکاناتی است که تا دیوار به دیوار ما می‌آید اما ما نمی‌توانیم از آن بهره مند باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    سلام همچنان هم بعضی مناطق الهیه زیر ساخت تلفن ندارد