قدس انلاین : به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) کتاب «بیدارم کن» را برای نخستین بار در قالب کتاب‌های پروانه منتشر کرده و در دسترس نوجوانان قرار داده است.

سفر امام رضا(ع) از مدینه به مرو روایت شد

مشهد|سفر امام رضا(ع) از مدینه به مرو در قالب کتاب «بیدارم کن» روایت شد

 «بیدارم کن» عنوان کتابی به قلم «فریبا کلهر» است که نویسنده در آن داستانی را براساس سفر امام رضا(ع) از مدینه به مرو در سال 200 هجری قمری روایت می‌کند.

این کتاب در دو بخش نوشته شده است؛ حرکت از مرو به سوی مدینه، مدینه، حرکت از مدینه، بصره، اهواز، اصفهان، نیشابور، و سرانجام مرو، عناوین سرفصل‌های بخش اول این کتاب است؛ نویسنده در بخش دوم نیز در قالب عناوین مردی که به تمام آرزوهایش رسیده بود، جواب همیشگی، نمازی که خوانده نشد، نقشه‌ای دیگر، به سوی بغداد و رو به آسمان داستان را روایت می‌کند. 

 نویسنده برای نگارش آن از منابعی همچون عیون اخبارالرضا(ع)، منتهی الآمال، اخبارالطویل، جغرافیای تاریخی هجرت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو، زندگی سیاسی هشتمین امام(ع)، الکافی و ... استفاده کرده است.

به‌نشر این کتاب 140صفحه‌ای مصور را در قطع وزیری با شمارگان 1000 نسخه منتشر کرده و با قیمت 140 هزار ریال روانه بازار کرده است. «بیدارم کن» یکی از کتاب‌های سه‌گانه داستان رضوی به‌نشر برای نوجوانان است که دو جلد دیگر آن به نام‌های «راز آن بوی شگفت» به قلم کلهر و «اعترافات غلامان» اثر حمیدرضا شاه‌آبادی پیش از این منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب، مشاهده اخبار و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق پیام‎رسان‌های بله و ایتا به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.