۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
کد خبر: 605000

قدس انلاین : ظهر امروز با حضور امام جمعه، و جمعی از مسئولان و خانواده شهدا آئین رونمایی از کتاب سوغات کربلا که مربوط به زندگینامه شهید محمد پنجاهی است در کاشمر برگزار شد.

«سوغات کربلا» در کاشمر رونمایی شد

در این مراسم که در محل مدرسه‌ای که توسط خانواده شهید پنجاهی در روستای عارف آباد ساخته شده بود برگزار گردید، امام جمعه کاشمر با تاکید براینکه خاطرات و زندگینامه خانواده شهدا باید مکتوب شود، اظهار کرد: باید برای تمامی شهدا چنین کتاب‌هایی به چاپ برسد.
حجت الاسلام سیدکاظم طباطبایی با اشاره به اینکه شهید پنجاهی یکی از شهدای دانش آموز این منطقه است، عنوان کرد: حفظ آثار و اسناد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید یکی از مهمترین دغدغه‌ها و رسالت‌های اصلی تمامی مسئولان باشد.
وی کوتاهی در به تصویر کشیدن خاطرات جنگ و شهدا را نوعی خیانت دانست و بیان کرد: شهدا گنجینه‌ای ارزشمند برای اسلام و انقلاب هستند.
در ادامه مراسم امام جمعه موقت کاشمر با بیان اینکه این مراسم جهت تجلیل از مقام بزرگ شهدا، شهادت، ایثارگری برگزار شده است، اظهار کرد: مجالس شهدا خصوصیات خاص بسیاری دارد.
حجت الاسلام علی احدی با تقدیر از همه کسانی که در مسیر شهادت زحمت کشیده و سرمایه گذاری می کنند، بیان کرد: خود تصویر شهید و یاد آنها در این مراسم برای حاضران پیام دارد.
وی از شهدا به معنای برکت نام برد و گفت: هر چند در وصف شهدا جملات بسیاری گفته شده اما شهید کسی است که با امکانات کم در برابر دشمنان اسلام ایستاده است.
احدی با بیان اینکه در فرهنگ دینی برکت به معنای زیاده نیست بلکه شهید مبارک است، گفت: در سخن، وصیتنامه، پیام، خون، جراحت و یاد شهدا برکت دارد.
وی با تاکید براینکه شاید در سایه خون شهدا خیلی چیزها گیرمان بیاید اما مهمترین آن روشنگری و هدایت جامعه است، هدایت گر اصلی خداوند، سپس انبیاء، قرآن و اهل بیت دانست و گفت: شهید ادامه این جریان است.
امام جمعه موقت کاشمر خون، نام و قبر شهید را بابرکت دانست و اظهار کرد: شهدا با خون خود فرهنگ ایثار را در جامعه نهادینه کردند.
در ادامه مسئول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کاشمر با اشاره به اینکه بعد از 36 سال حرف ها و پیام‌های فرهنگی شهید محمد پنجاهی این بار در جبهه دیگری به نام جبهه فرهنگی آمده است، گفت: هزینه این کتاب توسط مادر شهید تامین شده است.
مجید خدامی با بیان اینکه هنوز شهیدان بسیجی بسیار ساده‌ای داریم که در خصوص آن‌ها کتابی نوشته نشده است، بیان کرد: با چاپ این کتاب بابی باز شد که ندایشان به گوش دنیا برسد.
وی با اعلام اینکه برای حفظ امنیت، اقتصاد و عزت زحمات بسیاری کشیده شده است، اظهار کرد: در پشت جبهه مادران فداکاری بودند که در طی این 36 سال از همه وجودشان گذشتند.
خدامی با اشاره به اینکه کتاب سوغات کربلا براساس رمانی از زندگی نامه شهید محمد پنجاهی است، افزود: کتاب در 204 صفحه به نویسندگی نجمه صاحب زمانی به چاپ رسیده است.
کتاب «سوغات کربلا» به قلم «نجمه صاحب زمانی» به رشته تحریر در آمده است. چاپ اول این کتاب در سال 1397 و در 204 صفحه توسط نشر «زلال اندیشه» در یک هزار نسخه چاپ شده است.
دانش آموز «محمد پنجائی» تک فرزند خانواده در 24 تیرماه 1361 در عملیات «رمضان» به فیض شهادت نائل آمد. پیکر مطهر این دانش آموز شهید بعد از شهادت در منطقه باقی ماند و بعد از گذشت 12 سال در عملیات تفحص کشف و به زادگاهش بازگشت.
در این مراسم کتاب «سوغات کربلا» تقدیم مادر شهید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.