قدس انلاین : رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تایباد گفت: شهرستان تایباد دارای سه روستا با جمعیت بیش از 36 هزار نفر می‌باشد که تاکنون در 60 درصد آن طرح صدور اسناد مالکیت اجرا شده است.

اجرای طرح صدور سند مالکیت در 60 درصد روستاهای شهرستان مرزی تایباد
 
رضا احمدی‌فر اظهار کرد: در این طرح که در 21 روستا اجرا شده است 3961 فقره سند صادر گردیده است.
وی به مقاوم سازی 20 درصد از منازل روستایی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: بیش از 7073 واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان موجود که تاکنون 770 واحد آن مقاوم‌سازی شده است.
وی گفت: از اواخر سال 1384 تاکنون هزار و 62 قرارداد برای بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان منعقد شده که 774 واحد از این تعداد گواهی پایان کار دریافت کرده اند. 
احمدی‌فر با اشاره به مهم‌ترین اهداف این طرح عنوان کرد: از مهم‌ترین اهداف این طرح در روستاها پیشگیری از تخریب مسکن روستایی، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن روستایی، ترویج مقاوم سازی در روستاها، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی و ترویج الگوی ساخت و ساز مسکن است.
وی از اختصاص 80 میلیارد تسهیلات در سال گذشته برای تعمیر، ساخت و خرید لوازم معیشتی در شهرستان‌های تایباد و باخرز خبر داد و گفت: از این اعتبار 402 فقره تسهیلات در حوزه ساخت و تعمیرات تا سقف 50 میلیون ریال و 120 فقره تسهیلات در حوزه خرید لوازم معیشتی تا سقف 30 میلیون ریال پرداخت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.