قدس انلاین : قهرمان مسابقات جهانی ترکیه در رشته تایم تریل، از بی توجهی مسئولین شهرستان سبزوار و فدراسیون گفت و اعلام کرد: امیدوارم در آینده حمایت و توجه لازم از سوی آنان صورت گیرد تا در مسابقات ورلدچمپیون ایتالیا بتوانم حضور یابم و موفق شوم.

مطالبات قهرمان سبزواری دوچرخه سواری جهان برای موفقیت درایتالیا
حسین داوودیان که مدال طلای مسابقات جهانی پیشکسوتان ترکیه را از آن خود کرده، در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: برای این مسابقات 8 ماه تمرینات سخت و سنگین را انجام دادم و حدود 100 میلیون تومان برای تجهیزات و مربی هزینه کردم تا توانستم به این مهم دست یابم.
این ورزشکار که در سال‌های 79 تا 81 عضو تیم ملی بوده و مقام دوم و پنجم آسیایی را در کارنامه خود دارد، عنوان کرد: به دلیل مشکلاتی، مدتی از ورزش دور بودم اما دوباره فعالیت ورزشی خود را شروع کردم. برخورد مسئولین شهرستان و عدم توجه آنها  باعث دلسردی می‌شود. توقع بیشتری از آنها دارم تا به این ورزش بهای بیشتری دهند و برای ورزشکاری که زندگی و وقت خود را وقف این کار کرده و خطرات زیاد آن را به جان می خرد و با مشکلات آن دست و پنجه نرم می کند، قدم‌های بهتری بردارند.
داوودیان که رئیس هیات دوچرخه سواری سبزوار نیز هست، تصریح کرد: از فرماندار توقع دارم به دلیل نقش اصلی و مهمش در شهرستان یک حرکت ویژه انجام دهد تا جز توجه به مسابقات دغدغه‌ای نداشته‌باشم.
وی ادامه داد: از اسم مسابقات جهانی پیشکسوتان مشخص است که کسب مدال طلای آن کار کوچکی نیست و مسابقات از سطح بالایی برخوردار است، با اینکه به طلای این رقابت‌ها دست یافتم اما هیچ حرکتی از سوی مسئولین سبزوار انجام نشد.
داوودیان خاطرنشان کرد: بایستی در مرحله اول مسئولین شهرستان حمایت های لازم را انجام دهند تا بعد از آن استان و در نهایت فدراسیون و وزارت ورزش ورود کنند. از هیات دوچرخه‌سواری استان سپاسگزارم که با حضور در سبزوار و تقدیر از من، بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کردند.
وی یادآور شد: یک ورزشکار با حجم سنگین برنامه و تمرینات، نباید دغدغه ای جز ورزش و تمرکز روی مسابقات داشته‌باشد.
داوودیان که تنها نماینده شرق کشور در مسابقات جهانی ترکیه بود، بیان کرد: از کل کشور 6 نفر در این مسابقات حضور داشتند که نماینده تبریز نیز توانست مدال طلا را از آن خود کند. بعدا متوجه شدم تقدیر ویژه‌ای در استان آذربایجان شرقی از او انجام گرفته‌است.
داوودیان گفت: با توجه به کسب مدال طلای مسابقات جهانی ترکیه توانستم سهمیه شرکت در مسابقات ورد کاپ شامپیون را که قرار است، شهریور ماه در ایتالیا برگزار شود کسب کنم، این مسابقات برای قهرمانان اول تا سوم جهانی برگزار می شود که سطح آن بسیار بالاست و در حال انجام تمرینات سنگین هستم .از مسئولین انتظار دارم بعد از موفقیت، ورزشکاران را تنها نگذارند و به آنها توجه کنند که چه نیازهایی دارند.
داوودیان با بیان اینکه بخش اعظم هزینه های مسابقه جهانی ترکیه را به دلیل عدم توان مالی لازم، پدرم متحمل شده، افزود: اگر قرار باشد دوباره مقام و مدال کسب کنم نیاز به حمایت بیشتری دارم چرا که فدراسیون در بخش پیشکسوتان هیچ هزینه ای بجز معرفی‌نامه، گرفتن کارت UCI و اعزام تیم نمی کند .
رئیس هیات دوچرخه سواری سبزوار تاکید کرد: دوچرخه‌سواری،  ورزش سنگین و پرهزینه‌ای است و زمانی که قرار است ورزشکار به مسابقات اعزام شود، مسائل فنی بسیار زیادی دارد و نیاز به حمایت و همکاری چند نفر جهت گرفتن زمان، برنامه‌ریزی مسابقه و ... دارد. این مسابقات در جاده، بیابان و کوهستان انجام می شود که بایستی ورزشکار موتورسوار همراه،چرخ زاپاس و تکنسین به همراه داشته باشد تا در صورت بروز مشکل، فورا اقدامات لازم در جهت رفع آن صورت گیرد در غیر اینصورت ممکن است تمام زحمات انجام شده توسط ورزشکار از بین برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.