قدس انلاین : رئیس ستاد دیه خراسان رضوی گفت: 218 زندانی جرایم غیرعمد در این استان از ابتدای امسال با 136 میلیارد ریال بدهی آزاد شده اند.

218 زندانی جرائم غیرعمد در خراسان رضوی آزاد شدند

جواد غفاریان طوسی، دوشنبه افزود: حدود 37 میلیارد ریال از بدهی این افراد توسط شاکیان گذشت شد، 20 میلیارد ریال به وسیله خود محکومان تامین و بقیه نیز با کمک های مردمی، وام بانکی، بیمه و دیگر منابع تامین شده است.

وی گفت: فردا نیز طبق سنتی سالانه در ماه مبارک رمضان مراسم گلریزان برای آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد در مشهد برگزار می شود. این مراسم ساعت 18 روز سه شنبه قبل از افطار با حضور مسئولان و خیران و بعد از افطار در همایشی عمومی با مشارکت مردم خیراندیش در تالار نور اداره کل اوقاف و امور خیریه پیگیری می شود.
غفاریان طوسی افزود: در مراسم فردا 804 زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار یاری خیرین هستند، که از این تعداد 60 نفر به خاطر عدم پرداخت دیه، 630 نفر به دلیل بدهی مالی و 114 نفر نیز به خاطر نپرداختن مهریه و نفقه دچار محکومیت شده اند.
وی خاطرنشان کرد: 13 نفر از این محکومان زن هستند و میزان محکومیت این تعداد زندانی جرایم غیرعمد نیز به صورت تقریبی بیش از 250 میلیارد ریال است.
پارسال با کمک مردم و خیرین 13 میلیارد و 500 میلیون ریال برای آزادی هزار و 40 زندانی جرائم غیرعمد در خراسان رضوی جمع آوری شد که در مجموع با کمک های ستاد دیه کشور 50 میلیارد ریال برای آزادی این افراد هزینه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.