قدس انلاین : دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به‌منظور توسعه تجارت خارجی و معرفی پتانسیل‌های صنعتی کشور، ۳ نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای روسیه، ازبکستان و تاجیکستان برگزار می‌شود.

۳ نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای آسیای میانه برگزار می‌شود
 فیروز ابراهیمی افزود:  با توجه به نقش نمایشگاه‌ها در رونق صادرات غیرنفتی و افزایش مبادلات تجاری و معرفی توانمندی‌های تولیدی کشور، این سه نمایشگاه با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران با پشتیبانی خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از سوی نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد.

وی گفت: نمایشگاه اختصاصی کشورمان در ازبکستان مرداد ماه، تاجیکستان شهریور ماه و روسیه در مهرماه 97 برنامه‌ریزی شده است.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه روسیه با ایجاد مراکز نظیر "فود سیتی" در مسکو شرایط مطلوبی را برای حضور مستقیم تولیدکنندگان و تجار ایرانی فراهم کرده است، افزود: تاجیکستان و ازبکستان نیز بازار خوبی برای کالای ایرانی به‌شمار می‌آید و شرکت‌های ایرانی می‌توانند با حضور در این نمایشگاه‌ها از یارانه 40 درصدی هزینه اجاره غرفه استفاده کنند.

ابراهیمی گفت: این نمایشگاه‌ها با حضور شرکت‌های تولیدی در زمینه‌های مختلف صنایع‌غذایی، بهداشتی، درمانی، ماشین‌آلات، مصالح ساختمانی، فرش و لوازم خانگی و خدمات فنی و مهندسی برگزار می‌شود.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از برگزاری نمایشگاه ساخت ایران در تیرماه خبر داد و گفت: این نمایشگاه 7 تا 11 تیرماه با حضور گسترده اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و تولیدکنندگان کشور در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.