اصفهان- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سطح کشور کمبود آب نداریم، مشکل اصلی توزیع عادلانه آب است و این معضل مدیریتی باید مرتفع شود.

در کشور کمبود آب نداریم، مشکل اصلی توزیع عادلانه آب است

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: برای پیگیری مشکلات آب استان اصفهان پس از جلسات زیادی که با وزیر نیرو برگزار شد، به سه راه حل کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دست پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه راه حل اول کوتاه مدت است و چند بخش را تحت تأثیر خود قرار می دهد، افزود: نکته اول استفاده از آب های داخل استان است که رقم سنگینی از آن روانه خلیج فارس می شود، بی شک کنترل این آب‌ها امکان‌پذیر و قابل دقت است و البته برنامه‌ریزی خوبی در این ارتباط انجام شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته دوم سرمایه گذاری بخش خصوصی با آورده های دولت برای تونل سوم کوهرنگ است که در این راستا آورده فولاد مبارکه به عنوان بخش خصوصی ۵۰۰ میلیارد، آورده دولت ۷۰ میلیارد در سال ۹۶ و ۷۴ میلیارد مصوب سال ۹۷، همچنین از بخش ماده ۱۸۰ نمایندگان ۱۶۰ میلیارد است تا عملیات آن توسط شرکت سابیر به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه وزیر نیرو اعلام کرده بر فعالیت های شرکت سابیر در تونل سوم کوهرنگ نظارت خواهد کرد، افزود: این پروژه تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فعالیت داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین سالک اظهارکرد: بالغ بر ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در پشت سد وجود دارد که برای بخش شرب کافی است و دغدغه های این بخش را برطرف می‌کند، البته بارش‌های اخیر نیز بسیار تأثیرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در ارتباط با بارور کردن ابرها به نتیجهای نرسیده‌ایم، نمی توانیم گزارشی اعلام کنیم.

برنامه‌ریزی برای آغاز اجرای پروژه بهشت آباد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکار میان مدت رفع مشکل آب در اصفهان اظهارکرد: راهکار میان مدت مباحثی همچون بهشت آباد است که برای آن بیش از  ۱۲ سال کار کارشناسی داخلی و خارجی انجام شده است.

وی گفت: پروژه بهشت آباد ۶۳ کیلومتر تونل خواهد داشت و بالغ بر ۷۵۰ میلیون متر مکعب را منتقل می کند، البته در صورتی که این پروژه شکل نگیرد، میزان زیادی از آب به خلیج فارس سرازیر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سالک تصریح کرد: برنامه ریزی برای آغاز اجرای پروژه بهشت آباد انجام شده و سال ۹۷ برای پیگیری جدی این موضوع اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به راهکار دراز مدت رفع مشکل آب اصفهان، تاکید کرد: راهکار دراز مدت مدیریت مصرف آب در سطح کلان کشور است، از این رو اعلام می کنم در سطح کشور کمبود آب نداریم، چرا که مشکل توزیع عادلانه آب است و این معضل مدیریتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این رابطه با وزیر نیرو صحبت شده که استفاده از آب‌های خلیج فارس و دریای خزر برای انتقال به داخل کشور انجام شود، البته تعدادی از استان های نزدیک به خلیج فارس این اقدام را آغاز کرده‌اند و اصفهان نیز قرار است در این راستا ورود پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.