اهواز_ رئیس شورای شهر اهواز با تاکید بر اینکه حداقل این تجربه را برای خود درنظر گرفتم که زود جبهه گیری نکنم و وارد بازی هایی عده ای نشوم عنوان کرد: سعی کرده ایم به گونه ای رفتار کنیم که فضا سنگین تر و خدای نکرده حاشیه ای ایجاد نشود که دودش در چشم مردم مظلوم برود.

دود مسائل حاشیه ای نباید به چشم مردم برود

به گزارش خبرنگار  قدس آنلاین؛ در جلسه چهل و دوم  شورای شهر اهواز، محمد جعفر فلسفی دغدغه هایی که نسبت به نوع عملکرد شورا و شهرداری، تصمیمات و شرایط  در سطح شهر وجود دارد، را تنها مختص این شورا ندانست و بیان کرد: همه وظایف قانونی داریم که باید به آن پایبند باشیم از طرفی گاهی شرایط و مصالح شهر نیز استلزام هایی برای اعضای شورای شهر ایجاد می کند، طی چند هفته اخیر موضوعاتی پیش آمد که در فضای مجازی پررنگ شد و اشخاصی در تنور این مسائل می دمیدند، کسانی بودند که به نام افراد مطالبی را منتشر کردند که بعد مشخص شد این مطالب و نقل قول ها فاقد سندیت بوده و به نوعی جعلی هستند که انتشار اینگونه مطالب اصلا درست نیست.
 فلسفی با اشاره به اینکه اینگونه افراد رویه ای را اتخاذ کرده اند که در خود راهای دلسوز جامعه و سرنوشت شهر را نشان می دهند ولی وقتی مشکلی رخ می دهد همه را زیر سئوال می برند، تاکید کرد: از جنبه  مختلف باید این موضوعات را مورد بررسی قرار داد، باید شرایط را به درستی درک کرد و تلاش داشت در حد توان قانون را اعمال کرده و در انجام وظائف قانونی خود هیچ ترسی نداشته باشیم.

دوره پر التهاب شورای قبل

وی حفظ آرامش در شهر اهواز که آسیب دیده و زخم خورده التهاب ها و تنش های مختلف است به ویژه در چند دوره گذشته شورا، را اصل مهمی بیان داشت و گفت: جامعه و مردم دوست ندارند وارد چنین فضایی شوند و از کسانی که به عنوان اعضای شورا انتخاب کرده اند انتظار دارند که از ورود به فضای تنش زا پرهیز کنند، امیدواریم در عمر باقی مانده این شورا باز هم بتوانیم این اصل را رعایت کرده و در فضای تدبیری آرام شرایط را نقد کنیم و توجه ای به منافع حزبی، جناحی و قومی نداشته باشیم و با  مسوولیت پذیری که در همه اعضای شورای شهر وجود دارد، به وظایف و مسئولیت های خود عمل کنیم. برگزاری نشست های خبری رئیس شورا و روسای کمسیون ها در دستور کار قرار دارد.
فلسفی در پاسخ به اتهامات مطرح شده توسط یکی از اعضای شورای شهر اذعان کرد: برخی از این اتهامات بی پایه و برخی دیگر توهم است. یک عده در اتاق تاریکی نشسته اند و درباره پست های شهرداری با نگاه سیاسی و قومیتی اظهار نظر می کنند، در حالی که تمام تلاش ما این است که شایسته سالاری صورت بگیرد حتی در مواردی که افراد لایق موضع سیاسی نزدیکی  با ما نداشته باشند.

اتهام زنی

فلسفی ادامه داد: حداقل این تجربه را برای خود درنظر گرفتم که زود جبهه گیری نکنم و وارد بازی هایی شوم که دیگران طراحی کرده اند، زمانی که از زبان آقای باباپور مطلبی منتشر شد همه بلافاصله پذیرفتند اما بعد ایشان توضیح دادند و مشخص شد که  مطلب منتشر شده دور از واقعیت بوده است،  سعی کرده ایم حاشیه ای ایجاد نشود که دودش در چشم مردم مظلوم برود.
و یا در موردی که به نصل از شخصی بیانیه ای بر علیه آقای موسوی زاده صادر شده بود، کاشف به عمل آمد که او نسبت به این اقدام اظهار بی اطلاعی کرده بود و اصلا از این ماجرا خبر نداشت. اگر قرار باشد بر اساس این ماجراهای واهی قضاوتی صورت بگیرد نتیجه چه خواهد بود؟چه فضایی ایجاد خواهد شد؟اختلاف بین اعضای شورای شهر و شهردار امری کاملاً طبیعی است اما چرا بحثی که در فضای اتاق بین چند نفر از معتمدین مردم مطرح می شود به سرعت سر از فضای مجازی در می آورد، جای سوال دارد.
هزاران اتفاق در هیات های اندیشه ورز رُخ می دهد و گلایه ها و اعتراضاتی مطرح می گردد اما آیا رسانه ای شدن تمام آن ها ضرورت دارد؟ آیا انتشار این بحث ها باعث تشویش اذهان عمومی نخواهد شد؟
طبیعی است که مشورت ها و هم فکری هایی با اعضای شورا صورت بگیرد اما اتهاماتی که از نظر سیاسی وارد می شود به هیچ وجه صحت ندارد.
رئیس شورا افزود: در اهواز موازنه ای صورت گرفت و از یک لیست ۸ نفر وارد پارلمان شهری شدند اما برخلاف تصوری که از قبل نسبت به شورا وجود داشت این جریان کار خود را تازه شروع کرده و ارتباط خود با مردم را قیچی نکرده است. یکی از انتقاداتی که قبلا به اعضای شورا گرفته می شد بریدگی از مردم بود و این درحالی است که تمام تلاش ما این است این ارتباط منقطع نگردد. 

ارجحیت مصلحت مردم
 رئیس شورای شهر اهواز  مطلب منتسب به شهردار مبنی بر این که چون حاشیه عوارض نمی دهد نباید به آن خدمت کرد؛ "دروغِ محض" است، خاطر نشان کرد: ما نمی توانیم  تحلیل های خود را بر اساس یک دروغ  بنا کنیم، این جمله نه با عقل جور در می آید نه با عملکرد. وقتی ما به ملاشیه می رویم و شهردار شخصا پیگیر آسفالت آن منطقه می شود و یا وقتی شهردار مناطقی را که تا سال گذشته در محدوده خدمت رسانی نبوده اند به سایر مناطق شهر اضافه می کند و زیر بار هزینه های سنگین آن می رود؛ می توان  ادعا را پذیرفت؟ پیام روشن این اقدامات خدمت رسانی به مردم به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار است و این حقیقت بر هیچ کس پوشیده نیست.
فلسفی ادامه داد: در این ۸ ماه که از کار شهرداری می گذرد در مناطقی همچون منبع آب، ملاشیه، علی آباد و حتا مهدیسی که چند ماه  به ما واگذار شده انواع خدمات را انجام داده است و اگر این جمله حتی با فرض محال درست باشد یعنی نباید خدماتی ارائه می شد که انجام این خدمات رد قاطعی بر این  کذب است، در بحث انتصابات آقای کتانباف تلاش کرد نظر تمام اعضای شورا را بگیرد و با مشورت عمل کند، کدام یک از اعضا منکر این واقعیت هستند؟ آیا واقعا این گونه بوده که تنها هشت نفر تصمیم گرفتند و هرچه آن ها گفتند شهردار انجام داده؟ یا واقعیت چیز دیگری است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.