یزد – مسئول ایستگاههای سنجش آلودگی محیط زیست استان یزد گفت: از شامگاه دوشنبه با ورود سامانه گرد و غبار به استان در حال حاضر ذرات معلق موجود در هوا به ۵ برابرحد مجاز رسیده و هوای استان در وضعیت ناسالم قرار دارد.

هوای استان یزد در وضعیت ناسالم قرار گرفت

مصطفی میرزاده درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارداشت: از شامگاه سه شنبه گرد وغبارهوای یزد را دربرگرفته و میزان ذرات معلق درحال حاضر به ۵ برابرحد مجاز رسیده شاخص کیفی هوا هم اکنون به ۱۵۳رسیده و وضعیت هوای استان در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.

وی افزود: طبق پیش بینی های صورت گرفته شده توسط اداره کل هواشناسی استان این شرایط تا فردا احتمالا وجود دارد منشا این گردو غبارها داخلی بوده است.

میرزاده تصریح کرد : شاخص هوا وقتی به ۱۵۰برسد هوا دروضعیت ناسالم قرارمی گیرد شاخص کیفی هوا یک شاخص ۲۴ساعته بوده که با توجه به دادهای دریافت شده از ایستگاههای سنجش آلودگی سطح شهردرصبح سه شنبه به ۱۵۳رسیده و ذرات معلق موجود در هوای امروز ۵برابرحد مجازمعادل ۷۵۰رسیده که استاندارد آن ۸۰۰است.  

وی خاطرنشان ساخت: با این شرایط وضعیت هوای استان درشرایط ناسالم برای گروههای سنی گزارش شده و گروههای سنی و بیماران قلبی  تنفسی و سالخوردگان حتی المقدور از ترددهای غیرضروری خودداری کرده و کمتر از منزل بیرون بیایند.

مسئول ایستگاههای سنجش آلودگی محیط زیست استان گفت: منشا گردو غبارهای استان داخلی بوده که با وزش باد ریزگردها فعال می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.