شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: آگاه سازی اهالی محله های آلوده، بکارگیری معتمدین و افراد با نفوذ محل و افراد سالم و همچنین تقویت سازمان های مردم نهاد باید صورت گیرد.

لزوم تقویت سازمان های مردم نهاد در مبارزه با اعتیاد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اقبال عباسی شامگاه دوشنبه در کارگروه مبارزه با مواد مخدر استان گفت: انسجام ، وحدت و همت مدیران در امر مبارزه با مواد مخدر تاکنون قابل قبول بوده و این را نشان می دهد که اگر مدیران در همه مسائل در کنار یکدیگر قرار گیرند تمام مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

اقبال عباسی اظهار کرد: باید همواره این مسئله مد نظر قرار گیرد که اعتیاد یک بیماری و توزیع مواد مخدر یک نوع قدرت طلبی است و توجه ویژه به مباحث فرهنگی در این خصوص ضروری است.

وی تاکید کرد: نام مناطق آلوده در استان باید برده شود تا باعث ایجاد تحرکی در ساکنین سالم و معتمدین این محله ها  شده و برای همکاری در راستای پاکسازی این محله ها گام بردارند.

عباسی افزود: آگاه سازی اهالی محله های آلوده، بکارگیری معتمدین و افراد با نفوذ محل و افراد سالم و همچنین تقویت سازمان های مردم نهاد باید صورت گیرد.

استاندار با اشاره به مخالفت جدی با مهاجرت افراد از مناطق به نقاط دیگر استان گفت: این افراد به هر نقطه دیگری مهاجرت کنند آن مناطق را هم آلوده می کنند، بنابراین باید شرایط پیشگیری، مبارزه و پاکسازی این افراد در خود مناطق آلوده انجام شود.

وی با اشاره به هزینه اعتبارات در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتبارات باید در قالب طرح و برنامه و در ادامه ی طرح های قبلی هزینه شود و اگر طرح جدیدی وجود دارد مطالعات طرح انجام و در صورت تایید شورای مبارزه با مواد مخدر اجرایی شود.

عباسی با اشاره به تأمین اعتبار ساخت خانه عالم در دو منطقه آلوده چهارمحال و بختیاری، افزود: شهرداری زمین‌های بلا صاحب در این مناطق را شناسایی کند تا برای ایجاد فضای سبز مورد استفاده قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.