گیلان- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: به دنبال افزایش تولید گیاه آنتوریوم، در گیلان هستیم.

افزایش تولید گیاه آنتوریوم در گیلان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان،حبیب جهانساز در بازدید از طرح احداث گلخانه پرورش گل آنتوریوم واقع در آستانه اشرفیه (جاده کیاشهر) گفت: مجتمع احداث گلخانه تولید گل شاخه بریده آنتوریوم به روش هیدروپونیک در سطح یک هزار و ۵۰ متر مربع احداث شده است.

وی افزود: در این مجتمع ۲۵۰ هزار شاخه گل در سال تولید میشود. میزان سرمایه‌گذاری بعمل آمده پانصد میلیون تومان است و از تسهیلات ۳۵۰۰ میلیون ریالی نیز برخوردار شده است.

جهانساز خاطرنشان کرد: این گیاه از بازارپسندی خوبی در کشور برخوردار است و ما به دنبال افزایش تولید گیاه آنتوریوم، در گیلان هستیم.

وی تصریح کرد: شرایط اقلیمی گیلان برای افزایش تولید گیاه آنتوریوم بسیار مناسب است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: طی ۵ماه آینده شاهد تولید اولین آنتوریوم های گلخانه ای در گیلان خواهیم بود.

وی افزود: تولید این گل می‌تواند اشتغال خوبی را در استان به همراه داشته باشد. 

اسم علمی گیاه آنتوریوم، Anthorium scherzerianum و از خانواده Araceae  گیاهی است بومی گواتمالا و کوشاریکا که این گیاه مانند ساقه اصلی بوده و ارتفاع آن به بیش از ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتر می رسد، دارای برگهای کمی پهن، سبز تیره و به طول بیش از ۱۸ سانتیمتر  است.

 گلهای گیاه آنتوریوم با اسپات قرمز، صورتی، زرد و یا سفید در اواخر بهار یا فصل تابستان ظاهر میشوند . گیاه آنتوریوم به نور ملایم ، محیط گرم ،خاک مرطوب احتیاج دارد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.