امروز نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه چند مولفه قدرت برقرار است که از میان آنها می توان به پشتیبانی مردم مومن متدین و انقلابی وبرخورداری از رهبری شجاع، مدیر، مدبراشاره کرد. مقام معظم رهبری فردی است که همواره در خط مقدم مقاومت در برابر استکبار جهانی قرار داشته از این رو می توان گفت با توجه به نوع تدبیر و مدیریت مقام معظم رهبری ایشان خود یکی از مولفه های قدرت در جمهوری اسلامی ایران به شمار می روند.

 تدابیر رهبر انقلاب مهمترین مولفه در خنثی کردن ترفندهای غرب

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباس نصیری فرد عضو کمیسیون سبک زندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ویژگی های تاثیر گذار رهبر انقلاب در افزایش قدرت راهبردی ایران در منطقه وجهان به خبرنگار قدس آنلاین گفت: با توجه به وضعیتی که امروز بر جهان حاکم است باید نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی را در سه دهه اخیر از منظرهای مختلفی مورد بحث و بررسی قرار داد چرا که جمهوری اسلامی ایران نقش ژئوپولوتیکی ویژه ای در جهان و بخصوص در منطقه ایفا کرده است. یقینا در صورتی که با این وجوه به مدیریت کلان رهبر فرزانه انقلاب بپردازیم متوجه تفاوت وسطح اتفاقاتی که در منطقه افتاده و منجر به افزایش قدرت چشمگیر ایران در منطقه خاورمیانه وغرب آسیا شده است می شویم.

وی با اشاره به ترفندهای غرب در حذف جمهوری اسلامی ایران تدابیر رهبری را مهمترین مولفه خنثی نمودن توطئه ها خوانده و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در طی چهار دهه پیش همواره از سوی قدرتهای غربی تحت تحریم قرار داشته و آمریکا و اروپا به دنبال منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران بوده اند که این موضوع در سالهای اخیر با گستاخی بالایی حتی به صحبت کردن از حذف جمهوری اسلامی ایران نیز کشیده است. از این رو می توان با توجه به استراتژی ها و راهبردهای مورد نظر دنیای غرب که حذف جمهوری اسلامی ایران را دنبال می کند دریافت که مقام معظم  رهبری در برتری دادن ایران در منطقه وجهان چه تاثیر ویژه ای داشته اند. نصیری فرد تصریح کرد: هر چند برخی از دولتهای روی کار آمده در ایران نیز با دنبال کردن سیاست های خاص خود خواهان نزدیکی به غرب بوده اند اما درکل مدیریت راهبردی وکلان رهبر انقلاب اسلامی مانع از استیلای غرب بر نظام وملت مسلمان ایران شده است.

عضو کمیسیون سبک زندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: بعد از گذشت سومین دهه از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره این تئوری را دنبال می کردند و به آن خوش بودند که براساس تحلیل های سیاسی اصولا عمر انقلاب ها بیش از ۳۵ سال نیست از این رو آنها منتظر سرنگونی نظام اسلامی بودند اما با ورود انقلاب به چهلمین سال از عمر پیروزی مبارک خود تمام آنچه بافته بودند تبدیل به خیال خامی شد که تمام  تئوری های نظری کشورهای قدرتمند و برتر جهان را  در برابر جمهوری اسلامی ایران به هم ریخت. آنچه در این میان جالب توجه است و به زعم  دوست ودشمن در پیروزی و جایگاه جمهوری اسلامی ایران نقش ویژه ای دارد نقش راهبردی رهبر انقلاب اسلامی است که با حفظ آرمانها  و دستاوردها انقلاب را وارد چهلمین سال از پیروزی خود کرد.

وی با بیان حمایت مردم از رهبر معظم انقلاب بیان داشت: بی شک دشمنان به این موضوع واقف هستند که اصلی ترین پشتیبان انقلاب مردم هستند از این رو همواره به دنبال ایجاد تفرقه انگیزی وگسترش فاصله بین مردم و رهبر انقلاب بوده اند تا با ایجاد دو قطبی در جامعه بتوانند به اهداف ننگین خود دست یابند در حالی که تمامی این توطئه ها با تدابیر و بصیرت افزایی رهبر انقلاب در بین آحاد مردم و همچنین  ارتباط و علاقه قلبی مردم به رهبر خنثی شده است. عمل به بیانات رهبر انقلاب به دلیل تحلیل ها و پیش بینی های درست ایشان همانند عاقبت برجام و عدم اعتماد به آمریکا و بسیاری از مسائل موجب تفاوت ایشان در ذهن ونگاه مردم با سایر مسوولین کشورشده است. وی ادامه داد: خوشبختانه  مردم به این باور رسیده اند که آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خشت خام می بیند بسیاری در روز روشن در آیینه هم نمی توانند رویت کنند!

این استاد دانشگاه با تاکید بر حفظ راه و آرمانهای امام توسط رهبر انقلاب به قدس آنلاین گفت: اینکه مقام معظم رهبری به عنوان شخصی که از سال ۴۲ در جریان مبارزات انقلاب بوده و  یکی از طراحان اصلی انقلاب اسلامی به شمار می رفتند و در تمام امورات مختلف و جایگاه های مختلف حضور داشتند بیانگر آن است که ایشان کوله باری از تجربه داشته و از ویژگی های ایشان شاگردی حضرت امام خمینی (ره) به شمار می رود که به ایشان شایتگی وتوان بالای رهبری نظام اسلامی را بخشیده است. نصیری فرد تصریح کرد: مقام معظم رهبری در طی سه دهه گذشته به خوبی نشان داده اند که انقلاب را در همان مسیر و افق مورد نظر امام خمینی (ره) هدایت کرده اند وهیچ گاه اجازه نداده اند کشتی انقلاب از راه اصلی خود منحرف شود که این خصوصیت ایشان نیز یکی از نقاط قوت رهبری به شمار می رود که هرگز اجازه نداند انقلاب در آرمانها دستاوردها دچار انحراف شود.

وی در پایان با تاکید براینکه خود مقام معظم رهبری از مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران به شمار می روند افزود: براین اساس می توان گفت امروز نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه چند مولفه قدرت برقرار است که از میان آنها می توان به پشتیبانی مردم مومن متدین و انقلابی وبرخورداری از رهبری شجاع، مدیر، مدبراشاره کرد. مقام معظم رهبری فردی است که همواره در خط مقدم مقاومت در برابر استکبار جهانی قرار داشته از این رو می توان گفت با توجه به نوع تدبیر و مدیریت مقام معظم رهبری ایشان خود یکی از مولفه های  قدرت در جمهوری اسلامی ایران به شمار می روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.