۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 605167

تاکنون ۶۶۵ کودک کار در استان شناسایی و برای ساماندهی تحویل بهزیستی شده اند.

شناسایی ۶۶۵ کودک کار در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی  گفت: بیش از ۹۰ درصد کودکان کار استان در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد زندگی می کنند.

حمیدرضا پوریوسف  با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از جامعه هدف سازمان بهزیستی، کودکان هستند افزود: این نهاد در استان ۱۰۰ هزار کودک را در مهدهای کودک و ۳۰ هزار کودک را در روستاها و حاشیه شهرها زیر پوشش دارد.

وی با بیان اینکه کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابانی استان ۱۴ سال پیش با عضویت ۱۳ سازمان شکل گرفت گفت: این در حالیست که بسیاری از سازمانها وظایف خود را انجام نداده و در زمینه رسیدگی به حقوق کودکان کار کوتاهی می کنند.

پوریوسف با اشاره به اینکه کودکان کار دارای خانواده هستند و برای کمک به حل مشکلات خانواده فعالیت اقتصادی دارند، افزود: طبق قوانین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کودکان زیر ۱۵ سال ممنوعیت مطلق کاری دارند.

مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: امروز یکی از مهمترین اهداف بهزیستی ریشه کن کردن پدیده کودکان کار در جامعه است.

 وی افزود: برای دور ماندن کودکان کار از سایر آسیبهای اجتماعی در کمین، این سازمان، ساماندهی کودکان و نوجوانان کار زیر ۱۸ سال را عهده دار است.

پوریوسف با اشاره به اینکه موضوع کودکان خیابانی با کودکان کار متفاوت است گفت: ۸۰ درصد کودکان خیابانی جمع آوری شده، تحویل خانواده خود می شوند.

طبق اعلام سازمان جهانی کار هم اینک از هر ۱۰ کودک در جهان، یک کودک کار می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.