اهواز_ با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان یکی از شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس و معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان، پایلوت هوشمندسازی در صنعت برق اجرایی می‌شود.

پایلوت هوشمندسازی صنعت برق در خوزستان اجرایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، با حضور رییس پارک فناوری پردیس و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان، تفاهم‌نامه برنامه‌ریزی و اجرای پایلوت پروژه «هوشمندسازی و اتوماسیون شبکه توزیع برق از طریق ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور» تنظیم شد و به امضای طرفین رسید.

اجرای پایلوت این پروژه در راستای رفع نیازهای فناورانه بخشی از صنعت برق کشور، تحقق تأمین تجهیزات و ارائه خدمات مورد نیاز شرکت توزیع از توان دانشی و تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور داخلی بوده است.

در این پروژه، طرح هوشمندسازی و اتوماسیون شبکه توزیع برق در استان خوزستان با همکاری یکی از شرکت‌های فناوری مستقر در پارک علم و فناوری پردیس اجرایی خواهد شد.

طرح هوشمندسازی و اتوماسیون شبکه، به شرکت توزیع برق خوزستان امکان نظارت از راه دور، اعمال فرمان و کنترل تجهیزات شبکه را به ‌صورت آنلاین فراهم می‌کند. با ایجاد ارتباط بین اجزای شبکه و مشترکان برق، به کمک نرم‌افزارهای هوشمند نسبت به بازیابی خودکار شبکه، پخش بار خودکار شبکه به‌ منظور کاهش تلفات و استفاده بهینه از تجهیزات نیز می‌توان اقدام کرد.

کاهش خاموشی، کاهش تلفات شبکه، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از طریق استفاده از منابع مختلف انرژی مانند منابع تجدیدپذیر، مولدهای پراکنده، مدیریت مصرف با استفاده از وسایل اندازه‌گیری هوشمند، افزایش کیفیت برق، استفاده بهینه از زیرساخت‌های موجود و ایجاد امکان ارتباط دوسویه با مصرف‌کنندگان و فروش برق مازاد بر مصرف‌شان به شبکه برق از مزایای اجرای این طرح است.

منبع :ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.