قزوین- نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار علما و روحانیون با بیان اینکه استمرار انقلاب با روحانیت محقق خواهد شد، گفت: روحانیون با جدیت پای کار انقلاب باشند.

نقش روحانیت در استمرار انقلاب برجسته است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از علما، روحانیون و معمرین استان قزوین که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجدالنبی (ص) و به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با بیان اینکه رسول گرامی اسلام (ص) فرموده‌اند در ماه مبارک رمضان درهای بهشت باز و درهای جهنم بسته است، اظهار کرد: همه می‌باید تلاش کنیم تا فضای معنوی که در ماه رمضان ایجاد شده است پس از ماه مبارک نیز ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: لازم است برنامه‌های عبادی و معنوی نظیر جلسات اخلاق، نشست‌های قرآنی و جلسات تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه که معمولاً باب آن در ماه مبارک رمضان باز می‌شود در طول سال ادامه پیدا کند تا شاهد اثر مطلوب‌تر در جامعه باشیم.

امام جمعه قزوین در ادامه به نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه انقلاب با محوریت روحانیت به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: روحانیون در مساجد و در بخش‌های مختلف جامعه نقش مهمی در آگاهی بخشی و اعتماد سازی داشتند و همین امر مهمترین نقش را در پیروزی انقلاب داشت.

آیت الله عابدینی با تأکید بر اینکه استمرار انقلاب بدست روحانیت محقق خواهد شد، افزود: استمرار انقلاب نیازمند این است که علما و روحانیون با جدیت پای کار بیایند و در تمام زمینه‌ها دغدغه‌مند باشند.

وی تأکید کرد: اگر روحانیت با جدیت پای کار بیایند و در تمام زمینه‌ها دغدغه‌مند باشند مسلمانان کشورهای دیگر از این جدیت روحیه می‌گیرند و با انگیزه بیشتری پای کار جبهه مقاومت می‌آیند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین انقلابی شدن و انقلابی ماندن را ضروری دانست و عنوان کرد: مرحوم آیت‌الله باریک‌بین، آیت‌الله شالی و آیت‌الله ابوترابی سهم جدی در انقلابی شدن و انقلابی ماندن استان قزوین داشتند و امروز این رسالت بر عهده شما عزیزان قرار دارد.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه طبق منابع دینی آمران به معروف و ناهیان از منکر صاحب عزت و و اقتدار می‌شوند، عنوان کرد: کسب عزت و اقتدار از خواسته‌های هر انسانی است و در منابع دینی تأکید شده است اگر می‌خواهید صاحب عزت و اقتدار شوید امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرید.

وی در پایان به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) که مسیر دیگری از عزتمندی را نشان داده است اشاره کرد و گفت: حضرت می‌فرمایند هیچ آدم قدرتمند و عزتمندی حق را رها نکرد الی این که ذلیل و نابود شد و هیچ آدم ضعیف و ناتوانی با حق همراه نشد الی این که خدا او را به عزت و عظمت رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.