رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره ساخت مجدد ساختمان پلاسکو اظهار داشت: این موضوع دیگر ارتباطی با شهرداری تهران ندارد و بنیاد مستضعفان که مالک است باید هرچه سریع‌تر نحوه ساخت ساختمان جدید پلاسکو را تعیین‌تکلیف کند.

بنیاد مستضعفان باید درباره ساختمان پلاسکو توضیح دهد/ تصویب لایحه کاهش تخلفات ساختمانی

به گزارش قدس آنلاین،محسن هاشمی در پایان شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش اظهار داشت: در جلسه امروز نطق قبل از دستور توسط الهام فخاری عضو شورا را درباره کودکان کار داشته‌ایم که نکات بسیار مهمی در این خصوص ارائه شد.

وی افزود: در ادامه لایحه کاهش تخلفات ساختمانی که کلیات آن در جلسات قبلی به تصویب رسیده بود، جزئیات آن مورد بررسی قرار گرفت و با چند پیشنهاد به تصویب نهایی رسید.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در ادامه ۷ پرونده باغات شهر تهران بررسی شد که اعضای شورای شهر به ۶ پرونده رأی باغ بودن دادند و یک پرونده که مربوط به باشگاه رشد واقع در اقدسیه به وسعت ۱۰ هزار و ۸۷۳ مترمربع بود، باغ بودن این زمین تأیید نشد.

هاشمی در ادامه در خصوص ساختمان پلاسکو اظهار داشت: بنیاد مستضعفان که مالک ساختمان پلاسکو بوده است، برای اینکه دوباره این ساختمان را بسازد خواسته‌هایی را مطرح کرد که مشکلاتی را ایجاد کرده است و باید این موضوع را به جای شهرداری از بنیاد مستضعفان پرسید که چرا هنوز اقدامی در این باره صورت نگرفته است و ساخت ساختمان پلاسکو دیگر هیچ ربطی به شهرداری تهران ندارد.

وی افزود: مالک که بنیاد مستضعفان است با سرقفلی‌داران این ملک با مشکلاتی مواجه شده است که بنیاد مستضعفان باید ساخت این ساختمان را جدی‌تر پیگیری کند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر حراست و حفاظت بیشتر از باغات تهران گفت: وقتی پرونده باغات به شورا می‌آید، قبل از آن در شهرداری منطقه کمیسیون ماده ۷، کمیسیون مربوطه شورای شهر مورد بررسی قرار گرفته است و بررسی بعضی از این پرونده‌ها بیش از یک سال طول کشیده و در جلسه امروز ۲۱ نفر از اعضای شورای شهر این پرونده را مورد بررسی قرار می‌دهند و درنهایت رأی به باغ بودن یا باغ نبودن آن زمین می‌دهند.

هاشمی درباره خط ۷ متروی تهران نیز اظهار داشت: بعضی از خطوط مترو نیاز به توسعه دارند.

وی گفت: در خصوص خط ۷ مترو از گذشته مطرح بوده است که با توجه به ظرفیت دانشگاه آزاد علوم تحقیقات، یک شاخه از خط ۷ مترو به سمت این دانشگاه توسعه یابد و در کل ۳ تا ۴ ایستگاه نیز به این خط اضافه شود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر نیز خط ۷ مترو به نمایشگاه بین‌المللی نیز سرویس دهد.

هاشمی درباره تعطیلی خط ۷ مترو نیز اظهار داشت: در انتهای دوره چهارم مدیریت شهری ۲۲ کیلومتر از این خط افتتاح شد که در همان زمان نیز بعضی از اعضای شورا درباره ناامن بودن این خط تذکراتی داده بودند.

وی افزود: با آغاز مدیریت جدید شهری پس از بررسی‌های لازم مشخص شد این خط سیگنالینگ و تهویه مناسب ندارد، بنابراین شهروندان را از نظر امنیت دچار مشکل خواهد کرد و قرار شد این خط تا خریداری تجهیزات لازم و نصب آن تعطیل شود.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر ۶ تا ۷ کیلومتر از خط ۷ مترو ایمن‌سازی شده است و به زودی بخش میانی آن افتتاح خواهد شد.

هاشمی افزود: شهردار تهران نیز از این خط بازدیدی داشته است و امیدواریم با تأمین منابع لازم مشکلات موجود در بهره‌برداری از خطوط مترو رفع شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.