قدس آنلاین/ صبا کریمی: سعید اوحدی با اشاره به این که امسال در مراسم نماز عید سعید فطر برنامه‌های متفاوتی داریم گفت: با ارسال 60 میلیون پیامک از مردم برای شرکت در نماز فطر دعوت کرده و با همکاری آموزش و پرورش، دانش‌آموزان از نمازگزاران استقبال خواهند کرد.

استقبال دانش‌آموزان از نمازگزاران فطر

به گزارش قدس آنلاین، نشست خبری فعالیت‌ها و ویژه برنامه‌های عید سعید فطر با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و رییس کمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید فطر ظهر امروز 22 خردادماه در سازمان فرهنگی هنری شهرداری برگزار شد.

اوحدی در ابتدای سخنان خود عنوان کرد: ستاد برگزاری نماز عید فطر 8 کمیته مشخص تعریف کرده است که یکی از این کمیته ها، کمیته فرهنگی و تبلیغات است که مسئولیتش با بنده است. ما 15 برنامه ویژه داریم که 5 برنامه آن قبل از مراسم نماز عید فطر و 10 برنامه در روز عید فطر برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: طی جلساتی که با 7 کمیته دیگر برپا شد تمام تلاش خود را کردیم تا بتوانیم به اهداف خود در راستای اجرای برنامه‌های عید سعید فطر برسیم ضمن اینکه امسال که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عید فطر را جشن می‌گیریم درصددیم برنامه‌های فرهنگی با سایر برنامه‌ها تفاوت داشته باشد و هرچه باشکوه‌تر برگزار شود. علاوه بر این امسال و با توجه به جنایات صهیونیسم در فلسطین و منتقل کردن سفارت به قدس، رویکرد ما این است که بتوانیم در برنامه‌های عید سعید فطر افشاگری و اطلاع‌رسانی را در این حوزه ها داشته باشیم.

اوحدی تاکید کرد: در ذیل کمیته ای که تحت نظر ماست دو کمیته تشکیل شده است که یکی کمیته محتوایی است که ذیل کمیته فرهنگی و تبلیغاتی و دیگری کارگروه محتوایی است که در بحث محتوایی فعالیت دارد. قرار است با هماهنگی مخابرات ۶۰ میلیون پیامک در رابطه با اهمیت نماز عید فطر و دعوت برای حضور جمعی مردم ارسال شود، همچنین با هماهنگی‌هایی که با رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران انجام شده است در سطح سازه های فرهنگی تهران بیش از 10 هزار مترمربع در فضاهای مختلف شهری اقلام تبلیغاتی با رویکرد نماز عید فطر و به ویژه با نگاهی به ۴۰ سال گذشته انقلاب نصب خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری ادامه داد: همچنین مراسم نورافشانی شب عید فطر در ۱۲ میدان اصلی و بوستان‌ها شهر تهران انجام می‌شود. همچنین دو تیزر فرهنگی و تبلیغاتی هم آماده کردیم که از فردا در صدا و سیما پخش می شود. یک اتفاق مهم دیگری که امسال افتاده همکاری و هماهنگی با سازمان آموزش و پرورش و برگزاری جلساتی با وزیر آموزش و پرورش بود که شاهد حضور سازمان دانش آموزی در مراسم عید فطر هستیم که مسئولیت استقبال از زائرین را برعهده دارند.

اوحدی تصریح کرد: سه مسابقه با وزارت آموزش و پرورش طراحی شده است و دل‌نوشته‌های روزه اولی‌ها در این نماز جمع‌آوری می‌شود و در هفته آتی به ۴۰ دل‌نوشته به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی جوایزی اهداء می‌شود. همچنین جشنواره فیلم و عکس کوتاه را در دو گروه جوانان و نوجوانان و مردم برگزار می‌کنیم که به این آثار هم ۴۰ جایزه اهداء می‌شود. روز عید فطر نیز با گلاب از نمازگزاران استقبال می شود و یک فروند بالگرد مردم را گلباران خواهد کرد،  ضمن این که در درب‌های خروجی حدود ۴۰ هزار شاخه گل تقدیم نمازگزاران می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآورشد: هشت نگارگذر را با رویکرد تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جایگاه نماز عید سعید فطر  خواهیم داشت. ۱۲ ایستگاه صلواتی بعد از نماز عید فطر برپا می‌شود و در چهار درب مصلی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰ حجله از شهدای مدافع حرم برپا می‌کنیم که فرزندان شهدای مدافع حرم با وصیت‌نامه پدرانشان حضور دارند. این برنامه تحت عنوان «ستاره عاشقی» برگزار می‌شود.

اوحدی ادامه داد: برای جلوگیری از اسراف قرار شد چندین بنر بزرگ و خوانا از قنوت در بین صفوف قرار گیرد و با همکاری سازمان اتوبوسرانی در تمام فرهنگسراها، میادین اصلی و مساجد سطح شهر حضور دارند که مردم را برای اقامه نماز عید سعید فطر به مصلی برسانند. تأکید ما این است که مردم از وسایل شخصی برای حضور در نماز عید فطر استفاده نکنند و اتوبوس و مترو به اندازه کافی برای فعالیت آماده است.

وی گفت: در ماه رمضان روزانه ۳۵۰۰ نفر در میدان امام حسین (ع) از افطاری ساده استفاده کرده‌اند و هزینه آن هم توسط خیرین پرداخت شده است، علاوه بر این ما بنرهایی را تحت عنوان «یادمان باشد» در سطح شهر نصب کردیم که این گام در زیباسازی شهر در طول سال های گذشته بی‌نظیر بوده است و هدف ما ترویج مفاهیم نماز و قرآن در بین مردم بوده است. علاوه بر این کتابخانه باغ کتاب به عنوان بزرگترین مرکز کتاب خاورمیانه تا سحر میزبان علاقمندان است اما ساعت کار برخی از کتابخانه ها هم یکی دو ساعت بعد از افطار است اما این که کتابخانه هاا بخواهند همه ساعات ماه رمضان تا سحر باز بمانند نیازمند همکاری بیشتری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.