قدس انلاین : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و نیروهای کارآمد و فرهیخته و تعامل سازنده با مسئولان و مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها از اولویت‌های کاری این اداره در سال 97 است.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری موجود از اولویت‌های اداره‌کل در سال 97 است
 جعفر مروارید، شامگاه گذشته در جمع هنرمندان شهرستان تایباد اظهار کرد: هنرمندان و تمام افرادی که با ارائه ایده‌های فرهنگی و هنری در راستای توسعه جامعه خدمت می‌کنند، باید مورد حمایت قرار گیرند.
وی با اشاره به تأثیر فرهنگ و هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: در دنیایی که دشمن از حوزه فرهنگی و هنری برای آسیب‌زدن به کشور استفاده می‌کند شایسته است تا در ارتقای این مقوله فعالیت بیشتری انجام شود، هرچه جوانان به این سمت سوق داده شوند شاهد آسیب کمتری در جامعه خواهیم بود.
مروارید در ادامه بیان کرد:‌ هم‌ مرز بودن خراسان‌رضوی با کشور افغانستان فرصتی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های بالقوه در این استان و به‌ویژه شهرستان مرزی تایباد است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اهمیت دادن به دغدغه‌های هنرمندان را یکی از مهم‌ترین اهداف این اداره دانست و اظهار کرد: برگزاری میزهای گفتگو با هنرمندان و توجه به دغدغه‌های آنان و نیز فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی و امکانات هنری گامی موثر در بالابردن سطح فرهنگ و هنر شده و از طرفی دیگر دلگرم کردن هنرمندان از عقب افتادگی فرهنگی در حوزه‌های مختلف جلوگیری می‌کند.
در ادامه این نشست فرماندار تایباد طی سخنانی عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی در هر شهرستان باید بر اساس بررسی نیازهای مردم در این حوزه انجام شود و از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده شود تا دچار فقر فرهنگی نباشیم.
حسین شرافتی راد مسائل مادی را عمده‌ترین مشکلات هنرمندان دانست و افزود: حمایت از این قشر باید به صورت همگانی و از سوی تمام دستگاه‌های اجرایی صورت پذیرد. بیشتر هنرمندان و فعالان در عرصه‌های فرهنگی این شهرستان به صورت افتخاری به مردم خدمت می‌کنند و باید در این حوزه نگاه ویژه‌تری به هنرمندان شود.
وی با اشاره به نقش هنرمندان در توسعه فرهنگی شهرستان بیان کرد: شهرستان مرزی تایباد دارای پتانسیل‌های فرهنگی بیشماری است که اگر درست نهادینه شوند در توسعه فرهنگی و اقتصادی نقش بسیاری دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و هیئت همراه بعد از نشست با هنرمندان و دیدار با ائمه جمعه اهل سنت و تشیع در مراسم افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت در سالن ورزشی بسیج حاضر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.