قدس انلاین : معاون مشارکت، اشتغال و هماهنگی موسسات غیردولتی بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: ۲۵۰۰ خانواده دارای دو عضو معلول شهری و روستایی در نوبت دریافت مسکن هستند.

۲۵۰۰ خانواده دارای دو عضو معلول در نوبت دریافت مسکن
مجتبی حسین‌نژاد  اظهار کرد: در موضوع مسکن، دو گروه مددجویان عادی و مددجویان دارای معلولیت داریم که به دوگروه روستایی و شهری تقسیم می‌شوند. در مورد خانواده‌های دومعلولی به هر خانواده شهری، 30 میلیون تومان و به هر خانواده روستایی، مبلغ 18 میلیون تومان وام بلاعوض اعطا می‌گردد. البته خیرین مسکن‌ساز نیز کمک‌هایی در این زمینه داشته‌اند. این شرایط شامل تمام معلولین اعم از ذهنی وجسمی می‌شود. شایان ذکراست به هر فرد، علاوه‌بر این وام تسهیلاتی از طریق بنیاد مسکن برای افراد روستایی و تسهیلات مسکن برای افراد دو معلول شهری هم تعلق می‌گیرد. همچنین تمام افراد که تحت پوشش بهزیستی هستند، چه معلول و چه مددجوی عادی، از یک انشعاب گاز، آب و برق رایگان برخوردارند.
وی با بیان اینکه «تا کنون ۱۰۱۸ خانواده بر اساس عملکرد تامین مسکن واگذار شده داریم»، افزود: تعداد ۶۰۰۰ خانواده هم در مراحل پروانه تا نازک‌کاری ساختمان و تعداد ۲۵۰۰ خانواده  دارای دو عضو معلول شهری و روستایی وعادی در استان در نوبت دریافت مسکن هستند.
معاون مشارکت و هماهنگی بهزیستی گفت: تا به حال این مسکن‌ها از مجموعه مسکن‌های مهر و خود مالکی اختصاص یافته است. اما به طور کلی در بخش مسکن خانواده‌های دومعلول کمیته راهبردی که متشکل از بهزیستی بنیاد مسکن و شهرسازی و بنیاد مستضعفان است، تصمیم‌گیری می‌کنند و هر بخش از کار توسط یکی از این ارگان‌ها اجرا می‌شود.
حسین‌نژاد در توضیح معیارهای استانداردسازی معلولان در این مسکن‌ها عنوان کرد: صد درصد مناسب‌سازی صورت می‌گیرد و تا زمانی که این مسکن‌ها مناسب‌سازی نشوند، تاییدیه نمی‌گیرند. تلاش می‌شود که کارشناسی دقیقی بر روی ساخت این مسکن‌ها صورت بگیرد. همچنین بودجه‌ای در بخش مناسب‌سازی اختصاص داده‌ایم که مساکنی که در گذشته ساخته شده‌اند را مناسب‌سازی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.