جبار کوچکی نژاد گفت: اجرای سند ۲۰۳۰ بیشتر در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی است که می‌تواند خطر آفرین باشد. سند تحول بنیادین می‌تواند نکات مثبت سند ۲۰۳۰ را بدون موارد منفی آن اجرایی کند چنانچه رهبری هم در این خصوص تذکر داد که چرا اجرای سند تحول بنیادین بلاتکلیف مانده و باید هر چه سریعتر اجرای سند در دست اقدام قرار گیرد

اجرای سند ۲۰۳۰ در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی خطرآفرین است / سند تحول بنیادین می‌تواند نکات مثبت ۲۰۳۰ را اجرایی کند

قدس آنلاین / مینا افرازه: جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار قدس آنلاین در واکنش به خبر اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ در برخی از رده‌های پایین آموزشی که از سوی یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد، گفت: من بعید می‌دانم سند ۲۰۳۰ در مدارس تدریس شود زیرا وزیر آموزش و پرورش چندی قبل اعلام کرد که تدریس این سند در مدارس ممنوع شده است. البته امکان دارد برخی از معلمان بصورت غیر رسمی از روش‌های سند ۲۰۳۰ برای تدریس استفاده کنند و احتمال دارد معلمی در نقطه‌ای از کشور باشد که در تدریس خود از روش‌های سند ۲۰۳۰ بهره بگیرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: بهره‌گیری از سند ۲۰۳۰ در حوزه‌های علمی و آموزشی مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند و اجرای این سند بیشتر در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی است که می‌تواند خطر آفرین باشد. نکته قابل توجه این است که تمام نکات مثبتی که در سند ۲۰۳۰ آمده، در سند تحول بنیادین هم قید شده و بهتر است سند بنیادین اجرایی شود.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: سند تحول بنیادین می‌تواند نکات مثبت سند ۲۰۳۰ را بدون موارد منفی آن اجرایی کند چنانچه رهبری هم در این خصوص تذکر داد که چرا اجرای سند تحول بنیادین بلاتکلیف مانده و باید هر چه سریعتر اجرای سند در دست اقدام قرار گیرد. اما مسئله این است که دولت اراده متقن و محکمی برای اجرای سند تحول بنیادین ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.