قدس انلاین : معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: 43 درصد درآمد این اداره کل از محل صدور بارنامه برای ناوگان حمل و نقل جاده ای تامین می شود که عدم دریافت بارنامه، موجب کاهش درآمد این اداره کل شده است.

فرار بار، درآمد راهداری خراسان رضوی را کاهش داده است

جواد وحدتی فرد، سه شنبه  افزود: بیشترین میزان فرار بار در مسیرهای حومه شهری و به وسیله کمپرسی های حامل مصالح ساختمانی و شن شویی ها روی می دهد.

وی بدون ارائه آماری از درآمد پارسال اداره کل راهداری استان از این محل گفت: هرگونه جابه جایی بار در جاده ها باید با سند حمل بار صورت گیرد و بر این اساس چهار درصد مبلغ کرایه حمل بار به صورت برخط از راننده، در مبدا صدور بارنامه، به عنوان حقوق قانونی توسط اداره راهداری دریافت می شود.
وحدتی فرد اظهار کرد: پلیس علاوه بر نظارت و مدیریت تردد در جاده ها، وظیفه کنترل اسناد ناوگان حمل و نقل را دارد که این کنترل شامل گواهینامه راننده، بیمه خودرو و همچنین بارنامه نیز می شود و اعمال آن می تواند از بروز پدیده فرار بار جلوگیری کند.
وی اضافه کرد: اداره کل راهداری نیز موضوع تخلف رانندگان در خصوص عدم دریافت بارنامه را در کمیته ماده 11 کمیسیون رسیدگی به تخلفات بررسی کرده و در صورت تکرار حمل بار بدون سند، راننده متخلف را از فعالیت در این حوزه محروم می کند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اظهار کرد: حدود 47 درصد از درآمد این اداره نیز از محل عوارض ترانزیتی در پایانه های مرزی استان تامین می شود که در مجموع می توان گفت 90 درصد از درآمد این اداره از محل دریافت حقوق حمل بار داخلی و ترانزیتی به دست می آید.
خراسان رضوی در حوزه ترانزیت خروجی کالا رتبه نخست، شمار شرکت های حمل و نقل بین المللی رتبه دوم و از نظر صدور و ترانزیت ورودی کالا رتبه سوم کشور را دارد.
سال گذشته بیش از 30 میلیون تن بار توسط 40 هزار راننده و 37 هزار وسیله نقلیه در قالب فعالیت 490 شرکت حمل و نقل داخلی و بین المللی بار در استان جابه جا شده است.
استان خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6 هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.