قدس انلاین – سعید کوشافر: درحالیکه برخی سینماهای مشهد برای پخش بازیهای جام جهانی فوتبال تبلیغ کرده و اقدام به فروش اینترنتی بلیتها بازیهای مختلف کرده اند یک مقام مسوول در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی میگوید که این اقدام انها غیر قانونی است .

بلیت فروشی غیرقانونی سینماهای مشهد برای جام جهانی/ بهای بلیت درمشهد بین 2 تا 7 برابر قیمتهای اعلامی وزارت ارشاد

به گزارش خبرنگار ما طی روزهای گذشته تصاویری منتشر شد که نشان میداد برخی سینماها درمشهد قصد دارند بازیهای جام جهانی فوتبال را به طور مستقیم پخش کنند ؛ انها درهمین راستا اقدام به پیش فروش بلیت هم کرده بودند.

قیمت بلیتهای بازیهای جام جهانی از 45هزارتومان شروع میشدو برای برخی بازیهای حساس ازجمله بازی تیم ملی ایران و یا فینال به حدود 150هزارتومان میرسد . درهمین حال این پرسش برای شهروندان و فوتبالدوستان پیش امده بود که چه سازمان ونهادی این قیمت گذاری را انجام داده و قیمت گذاری بر اساس کدام ضوابط و شرایط صورت گرفته است که این قیمتهای سر به فلک کشیده از دامان ان به مردم ارایه شده است .این درحالی است که بنا بر اخرین خبر رسیده به خبرنگار ما قیمتهای اعلام شده برای هر بازی 20هزارتومان است .

درهمین راستا ، عباس خوش آهنگ، رییس اداره سینمایی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی میگوید: هنوز هیچ دستورالعملی مبنی بر پخش بازی‌ها از سوی وزارت‌خانه به دست ما نرسیده است.

به گفته این مقام مسوول طبق اخبار رسیده جلسه ای با این موضوع در وزارت خانه تشکیل شده است و هر زمان مجوز این اقدام صادر شود اقدامات لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد. خوش اهنگ ادامه میدهد:بعضی سینماها قبل ازصدور مجوزهای لازم اقدام به تبلیغ کردند که روز گدشته تذکرات لازم به آن‌ها داده شد.

وی تصریح کرد:  با بررسی‌های صورت گرفته قیمت‌هایی که در فضای مجازی عنوان شده صحت ندارد و شایعه است.

این مقام مسوول درپاسخ به این پرسش که چه ملاکهایی برای قیمت گذاری بلیتها درنظر گرفته شده است هم اظهار داشت : وزارت خانه بر اساس رتبه‌بندی و درجه‌بندی سینماها، کیفیت سالن‌ها و تصاویر مبنایی برای قیمت‌گذاری اعلام خواهد کرد که بر اساس آن سینماها مجاز به تعیین قیمت خواهند بود.

بنا براخرین خبر ازسوی وزارت ارشاد ضوابط وبهای بلیت بازیهای جام جهانی مشخص شد که بازهم پیش فروش بلیت سینماهای مشهد غیر قانونی است . بنا بر انچه ساعتی قبل اعلام شد بهای بلیت بازیهای جام جهانی 20هزارتومان می باشد درحالیکه کمترین قیمت بلیت درمشهد 45هزارتومان بود.

بنا بر این گزارش شورای عالی اکران پخش جام جهانی در سینما را تصویب کرد .خروجی جلسه شورای عالی اکران حمایت از تیم فوتبال ایران با پخش 3 بازی ایران و 3 بازی نهایی جام جهانی با بلیت 20 هزار تومان بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.