قدس انلاین : رییس کمیسیون توسعه و عمران توس شورای اسلامی مشهد گفت: ۱۵ میلیارد تومان به صورت نقد و غیر نقد برای احیای توس در نظر گرفته شده است.

اختصاص بودجه ۱۵ میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای احیای توس

 سید مسعود ریاضی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: محدوده توس تاکنون بودجه مستقلی نداشته اما در حال حاضر بودجه حدود ۱۵ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیر نقدی برای سال جاری این محدوده اختصاص یافته است.

وی افزود:اساسنامه شرکت توسعه و عمران توس در کمیسیون‌های تخصصی شورای پنجم تصویب شده و به زودی برای بررسی به صحن علنی شورای شهر  می‌آید.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت:برای تدوین طرح شهری در منطقه توس نیازمند همکاری راه و شهرسازی هستیم و تلاش می کنیم در مرحبه نخست طرح راهبردی این محدوده را تهیه کنیم.

ریاضی بیان کرد:از کل سه هزار و ۳۰۰ هکتار مساحت توس، ۳۵۰ هکتار محدوده تاریخی است که با«دیواره باره» از سایر مناطق جدا شده است که کارهای آن بخش باید زیر نظر میراث فرهنگی انجام شود.

وی گفت: ۸ طرح و ۳ لایحه در کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس طی ۸ ماه گذشته بررسی و تصویب شده است. در کنار این، نامه نگاری‌های زیادی نیز با مراجع دیگر صورت گرفته است. تعداد طرح‌های تدوین و بررسی شده در این کمیسیون چند برابر سایر کمیسیون‌های شورا بوده است چون ساختار متناظری در شهرداری نداریم تا لایحه ارائه کند.

ریاضی  تصریح کرد: پیشنهاد دادیم نمایشگاهی را شهرداری در اختیار هنرمندان قرار دهد که هر فصل به یکی از اساطیر شاهنامه اختصاص داشته باشد و هنرمندان در آن زمینه به تولید آثار بپردازند و در آن نمایشگاه آثارشان را به مردم ارائه کند.

وی خاطرنشان ساخت: متولی ۳۵۰۰ هکتار مساحت توس بعد از تهیه طرح، شهرداری است. در بخش ۳۵۰ هکتار تاریخی نیز ما با میراث همکاری داریم. بودجه ۱۶ میلیاردی پیشنهادی دولت برای توس به میراث فرهنگی، رقم بسیار خوبی است که در ۱۰ سال اخیر چنین بودجه‌ای اختصاص نیافته است. قرار است با این رقم دیوار باره احیا شود. دو میلیارد تومان نیز از سوی فرمانداری به این پروژه اختصاص خواهد یافت.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان ساخت: تابلوهای راهنمایی توس و آرامگاه فردوسی در مشهد نصب شد که اگر چه کار بزرگی نیست ولی کار مهمی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.