قدس انلاین : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: بکارگیری ظرفیت سازمانهای مردم نهاد در حوزه مهار و کاهش آسیبهای اجتماعی ضروری و مورد نیاز است.

محمدرحیم نوروزیان عصر سه شنبه در نشست ستاد استانی فرهنگی اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیبهای اجتماعی افزود: سازمانهای مردم نهاد می توانند در حوزه مهار و کاهش آسیبهای اجتماعی کمک شایانی به دستگاههای اجرایی داشته باشند و باید از ظرفیت مجامع مشورتی زنان و جوانان نیز در این خصوص استفاده نمود.
وی به طرح تقسیم کار ملی پیرامون کاهش و مهار آسیبهای اجتماعی اشاره و بیان کرد: در این طرح برای مهار و کاهش آسیبهای اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی، حاشیه نشینی و دیگر آسیبها هدفگذاری شده و در این راستا پارسال 60 میلیارد ریال اعتبار به 11 دستگاه مرتبط در خراسان رضوی اختصاص یافت.
معاون استاندار خراسان رضوی بدون اشاره به اعتبارات امسال اجرای این طرح ادامه داد: تخصیص اعتبارات سال جاری حوزه مهار و کاهش آسیبهای اجتماعی بر اساس اطلس و نقشه استانی آسیبها انجام می شود و سهم هر شهرستان از اعتبارات نیز باید مشخص شود.
وی بر اهمیت بحث آسیبهای اجتماعی تاکید و به حضور رهبر معظم انقلاب در نشستهای مرتبط اشاره و بیان کرد: انتظار می رود مدیران استانی نیز به تبعیت از رهبری به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند و شخصا در نشستهای ستاد حضور یابند. فقدان توجه کافی نسبت به آسیبهای اجتماعی می تواند کشور را با بحران مواجه کند.
نوروزیان گفت: دشمنان نظام با اهداف و اغراض سیاسی علاوه بر بزرگنمایی مشکلات مردم، مشکلات را بیشتر اقتصادی و معیشتی نشان می دهند در حالی که بخش قابل توجهی از نارضایتی و مشکلات مردم ناشی از کم توجهی به حقوق و کرامت آنها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.