قدس انلاین : رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد گفت: از ابتدای هفته جاری تاکنون هر شب ساکنان مناطق محروم اطراف شهر مشهد میمهان سفره های افطاری در مساجد این مناطق شده اند.

حجت الاسلام محمد بخشی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع افطاری در مساجد شهر مشهد چند سالی است که به شیوه ای رایج تبدیل شده و هر شب در مساجد افطاری ساده و بعضا گرم بین نمازگزاران توزیع می شود.
وی ادامه داد: محل تامین هزینه های مربوط به توزیع افطاری ساده بین نمازگزاران در مساجد افراد نیکوکار و اعضای هیاتهای مذهبی هستند که بانی گسترده شدن سفره افطاری در مساجد می شوند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد گفت: از آنجا که روستاهای اطراف و مناطق حاشیه شهر مشهد فقیر هستند ماه مبارک رمضان امسال به همت خیران اقدام ویژه ای برای توزیع افطاری مطلوب و در خور توجه بین ساکنان آن مناطق صورت گرفت.
وی افزود: در همین راستا از ابتدای هفته و بعد از شبهای قدر هر شب بسته های افطاری مناسب توسط خادمان پنج مسجد مستقر در روستاهای محروم و حاشیه شهر مشهد بین ساکنان آن مناطق توزیع می شود.
حجت الاسلام بخشی ادامه داد: از ابتدای هفته تاکنون هر شب بین 500 تا هزار بسته افطاری از سوی همین مساجد بین ساکنان توزیع شده است که این اقدام تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.
وی گفت: اداره تبلیغات اسلامی مشهد اقدام به استقرار 61 روحانی ثابت در مساجد روستاها و مناطق محروم حاشیه شهر کرده که جلب مشارکت خیران برای تامین و توزیع افطاری و انجام امور فرهنگی و مذهبی را در مساجد برعهده گرفته اند.
خراسان رضوی با برخورداری از شش هزار و 139 مسجد بیشترین تعداد مساجد کشور را دارد. از این میزان هزار مسجد در مشهد مستقر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.