​ایلام- استاندار ایلام گفت: صنایع دستی خود به تنهایی معرف فرهنگ آن جامعه است و به نوعی صنایع دستی نماد فرهنگ و هویت جامعه است.

صنایع دستی نماد فرهنگ است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با فعالان صنایع دستی استان با بیان اینکه در گذشته نه چندان دور، هر خانه روستایی و عشایری کارگاه تولید صنایع دستی بود، اظهارداشت: بعلت پیشرفت های علمی و صنعتی در زمان کنونی، تولید صنایع دستی بسیار کاهش یافته و فعالان این صنعت تنها به تولید وسایل تزیینی و غیرمصرفی اقدام می کنند که بایستی تغییر رویه دهند.

وی با اشاره به اینکه مشکل بیمه فعالان صنایع دستی بایستی حل و فصل شود، افزود: استان ایلام پتانسیل بسیاری برای تولید محصولات صنایع دستی دارد و این صنایع در صورت ایجاد بازار در کنار آثار باستانی، طبیعت منحصربفرد و حتی تفرج گاه های جنگلی می تواند رونق بگیرد.

استاندار ایلام با تأکید بر ایجاد بازارچه دائم صنایع دستی در کنار شهر تاریخی سیمره در شهرستان دره شهر و مرز بین المللی مهران، بیان داشت: در این راستا دولت می تواند با ایجاد زیرساخت های لازم، زمینه احداث بازارچه را فراهم کند و این تنها در صورتی است که فعالان این حوزه خود برای احداث بازارچه در مکان های یاد شده اقدام عملی انجام دهند.

سلیمانی دشتکی با توصیه به فعالان صنایع دستی ایلام به رقابت با دیگر هنرمندان این رشته در کشور، تأکید کرد: هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی در استان بایستی با ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خود درصدد برگزاری نمایشگاه بین المللی باشند نه اینکه تنها به فروش محصولات در استان اکتفا کنند و این محصولات باید آنقدر کیفیت داشته باشند که در بازارهای جهانی به فروش برسند.

وی با اشاره به لزوم تکمیل چرخه تولید، خاطرنشان ساخت: هر محصول تولیدی تا بازار نداشته باشد، محصولی ناقص است و آن کار به نتیجه نخواهد رسید، بنابراین بازاریابی برای فروش محصولات امری حیاتی است و سازمان میراث فرهنگی و دولت باید در این زمینه به یاری تولیدکنندگان بشتابد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.