قدس آنلاین:دانشجویان رشته مدیریت مناطق خشک و بیابانی دانشگاه فردوسی مشهد موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۷ در رشته «مدیریت مناطق بیابانی» شدند.

سه رتبه اول آزمون کارشناسی ارشد «مدیریت مناطق بیابانی»از دانشگاه فردوسی

رتبه اول مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت مناطق خشک و بیابانی را زهرا یونسیان و  رتبه دوم را هادی عباسی  و رتبه سوم مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت مناطق خشک و بیابانی را  مهدی حداد صالحی کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، گروه مدیریت مناطق خشک و بیابانی در دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد در طول پنج سال گذشته همواره توانسته موفقیت چشم گیر و البته پایداری را با کسب رتبه اول آزمون کارشناسی ارشد این رشته در سطح کشور را کسب نماید.

عادل سپهر، عضو هیات علمی گروه مدیریت مناطق خشک و بیابانی در این رابطه گفت: با توجه به قرار گیری ایران در کمربند خشک و نیمه خشک جهان، لزوم پرورش متخصصین مرتبط در حوزه مدیریت مناطق خشک و بیابانی در کشوری که بیش از ۷۵ درصد مساحت آن را زیست بوم های خشک یا همان خشکبوم ها در بر گرفته است ضروری است.

سپهر افزود: تربیت دانش آموختگان مدیریت مناطق خشک و بیابانی که در خصوص مسایل مرتبط با مناطق خشک همچون تخریب اراضی، بیابان زایی، توفان های گرد و غبار و فرسایش بادی، مدیریت منابع آب و استحصال آب، چالش های مرتبط با تغییر اقلیم و مخاطرات محیطی در مناطق خشک و بیابانی فعالیت خواهند داشت، ضروری است.
عضو هیات علمی گروه مدیریت مناطق خشک و بیابانی بیان کرد: در همین راستا رشته کارشناسی درگروه مدیریت مناطق خشک و بیابانی در دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست که متشکل از ۳ عضو هیات علمی تمام وقت است، تاسیس شد.

وی بیان کرد: گروه مدیریت مناطق خشک و بیابانی در دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست در طول سالهای گذشته در خصوص آموزش دانشجویان استعداد برتر و  قبولی در آزمون مقطع کارشناسی ارشد موفق عمل کرده است، بطوریکه از سال ۱۳۹۳ بطور پیوسته تمامی رتبه های اول کشور در آزمون کارشناسی ارشد از گروه مدیریت مناطق خشک و بیابانی دانشگاه فردوسی مشهد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.