شهرکرد-مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح سمپاشی جایگاه دام و اماکن دامی با سم رایگان در استان چهارمحال و بختیاری با هدف جلوگیری از بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اجرایی شد.

 طرح سمپاشی جایگاه دام و اماکن دامی با سم رایگان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، حسینعلی سلطانی گفت: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش فعالیت کنه ها و نیز احتمال بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو جهت جلوگیری از این بیماری واگیر اداره کل دامپزشکی استان اقدام به طرح سمپاشی با سم رایگان برای جایگاه دام با همکاری دهیاری ها نموده است.

سلطانی افزود: در این طرح حدود ۳ هزار لیتر سم برای یک میلیون و نیم متر مربع جایگاه دام در نظر گرفته شده است که با اولویت واحد های دارای کشتار زیاد و غیر متعارف دام، واحد های دارای آلودگی کنه ای زیاد و واحد های دارای تردد زیاد دام انجام می شود.

وی توجه به نکات زیر را  مهم دانست: سمپاشی فقط در جایگاه های نگهداری گوسفند و بز انجام شود،هزینه اجرای سمپاشی به عهده دهیاری ها و شهرداری ها است،به دامداران توصیه اکید می شود جهت اثربخشی بهتر نسبت به خرید و تزریق داروی ضد انگل آیورمکتین ۱%  اقدام نمایند.              

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.