کرج- در مراسمی به مناسبت روز جهانی کودکان کار و به همت قرارگاه جهاد اجتماعی زندگی خوب جشن جدایی و بازنشستگی ۳۹ کودک کار کرجی و بازگشت به تحصیل برگزار شد.

۳۹ کودک کار کرجی بازنشسته شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در این مراسم که عصر دیروز(سه شنبه) در باشگاه میلاد برگزار شد علاوه بر حضور جمعی از کودکان کار وخانواده های آنها برخی اعضای شورای شهر و مسئولان استانی نیز حضور داشتند.

مدیر موسسه زندگی خوب در این مراسم با بیان اینکه بازنشستگی این تعداد کودک از کار و بازگشت به دنیای تحصیل وبازی یک اتفاق فرخنده برای این مجموعه محسوب می شود گفت: تلاش فراوانی صورت گرفت و خیلی ها به کمک ویاری ما آمدند تا این اتفاق رخ بدهد.

حسین بابازاده افزود: حق همه افراد زیر ۱۸ سال است که در مدرسه تحصیل کنند و دیگر ساعات خود را در خانه ویا مشغول به بازی باشند.

وی با تاکید براینکه پویش منهای خیابان تلاش می کند از میزان کودکان کار وخیابان بکاهد گفت: هدف گذاری شده تا در تابستان امسال زمینه خروج ۷۰۰ کودک را از خیابان ها و کار فراهم کنیم ودر این راه همچون گذشته همراهی مسئولان را می خواهیم.

مدیر موسسه زندگی خوب همکاری بیش از یکصد متخصص وچهره علمی را با این موسسه یک اتفاق ارزشمند دانست و گفت: این عزیزان حامی ما دراجرای اهداف مان بوده اند و از آنها سپاسگزارم.

آمار مشخصی از کودکان کار نداریم

معاون اجتماعی دادگستری استان البرز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه آماری مشخص از تعداد کودکان کار در این استان در دست نیست گفت:برخی سازمان های مردم نهاد ارزیابی و ارقامی را اعلام کرده اند اما مشخصا آمار دقیقی نداریم.

مهدی جوهری افزود: حمایت از کودکان کار با برگزاری جلسات ساماندهی در دستور کار است و در این مسیر حمایت دیگر ارگان ها ومشارکت سمن ها را می خواهیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز در این مراسم با بیان اینکه حمایت از کودکان کار و آسیب‌دیده در دستور کار مدارس استان قرار گرفته است گفت: به دنبال اجرای طرح‌هایی ویژه با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی هستیم.

عیسی قبادی ایجاد دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه‌نشین و کم برخوردار در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: کودکان کار و آسیب‌دیده با کمک آموزش‌وپرورش شناسایی می شوند.

ایجاد مرکز غربالگری کودکان کار در اسلام آباد

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی، ورزشی شهرداری کرج نیزدر این مراسم گفت: تلاش می‌کنیم زمینه شکوفایی استعدادهای کودکان کار فراهم شود.

احمد خیری راه‌اندازی مرکز غربالگری و ساماندهی کودکان کار در منطقه اسلام‌آباد کرج را مورد اشاره قرار داد و گفت: طرح جمع‌آوری کودکان کار توسط این مرکز از هفته آینده آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: مرکز غربالگری وساماندهی کودکان کار با آسیب‌شناسی و مشاوره‌ روانشناسی، اقدامات لازم  ازجمله حمایت از خانواده‌ کودکان کار را در دستور کار دارد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین همچنین در بخشی ویژه ضمن قدردانی از ۳ چهره فعال در حوزه کودکان کار هدایایی به ۳۹ کودک جدا شده از کار خیابانی اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.