کرج- رئیس اتحادیه نشریات و مطبوعات کرج با اشاره به گذشت ۴ ماه از تصویب طرح ممنوعیت عرضه سیگار به افراد زیر ۱۸ سال در کیوسک های مطبوعاتی از اجرای این طرح در کرج خبرداد.

ممنوعیت عرضه سیگار به افراد زیر ۱۸ سال در کیوسک های مطبوعاتی

محمد فیروزی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: برچسب عدم عرضه سیگار با مُهر دادستانی به برخی از کیوسک ها ارائه شده ومی بایست این برچسب ها روی شیشه تمامی کیوسک ها نصب شود.

وی تصریح کرد: این طرح با جدیت در حال پیگیری بوده و در صورت مشاهده عرضه سیگار به افراد زیر ۱۸ سال برخورد شدیدی در انتظار کیوسک داران متخلف خواهد بود.

رئیس اتحادیه نشریات و مطبوعات کرج با اشاره به این که بسیاری از کیوسک های سطح شهر به سوپرمارکت تبدیل شده اند گفت: باید قبول کرد با توجه به عدم تنوع اخبار وتغییر ذائقه مردم فروش مطبوعات به شدت کاهش یافته است.

فیروزی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ کیوسک مطبوعات در کرج فعالیت دارد و با توجه به عدم استقبال مردم از مطبوعات باید پذیرفت که صاحبان کیوسک ها نیز نگران تامین مخارج خود باشند.

وی با بیان این که کاهش مطالعه روزنامه توسط مردم عواقب خوبی در پی ندارد گفت: امروزه با گسترش فضای مجازی مردم تمایل چندانی به تورق روزنامه ندارند این در حالی است که باید برای این موضوع چاره ای تدبیر شود.

رئیس اتحادیه نشریات و مطبوعات کرج با ارائه پیشنهادی در خصوص تشویق مردم به مطالعه روزنامه گفت: بهتر است باتوجه به پیشرفت خدمات رسانی روزنامه نیز در صبح هرروز در محل زندگی مردم عرضه شود.

فیروزی تصریح کرد: این فرایند ممکن است زمان برباشد اما در صورت استمرار بدون شک مردم نیز پس از مدتی بار دیگر به سراغ روزنامه ها خواهند رفت.

وی در پایان از نظارت جدی اتحادیه بر کیوسک های سطح شهر خبر داد و گفت: همه روزه بازرسان مشغول نظارت بر عملکرد کیوسک ها بوده از همین رو تخلف چندانی صورت نمی گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.