یزد- مسئول امور کشتارگاه های اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت : پیش سردگذاری تمامی لاشه ها در کشتارگاه ها جهت مقابله با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در استان یزد انجام می شود.

پیش سردگذاری درکشتارگاه جهت مقابله با بیماری تب کریمه کنگو است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان یزد ، سید مهدی موسوی پور با بیان این خبر اظهارداشت : با شروع فصل گرما و آغاز رشد و فعالیت کنه و انگل های خارجی بدن دام به عنوان انتقال دهنده ویروس تب کریمه کنگو، طبق برنامه روتین مقابله وپیشگیری ، تشدید نظارت ها و آگاهی رسانی به افراد در معرض خطر در دستور کار دامپزشکی قرار گرفته است.

وی افزود : با وجود خطرناک بودن این بیماری درجمعیت انسانی، کنترل آن با رعایت فرایند بهداشتی و امنیت زیستی و اطلاع رسانی و آموزش به افراد در معرض خطر و مرتبطین با دامپروری وکشتار واستحصال گوشت قرمز و نیز انجام فرآیند پیش سرد گذاری لاشه ها درکشتارگاه های دامی ، امکان پذیر است.

این مسئول با اشاره به اینکه فرایند پیش سردگذاری لاشه ها که درکلیه کشتارگاه ها ی دام استان انجام می شود به مردم اطمینان خاطر داد که انجام صحیح وکامل دوره ۲۴ ساعته پیش سردگذاری درکشتارگاه ها، سبب می گردد، کلیه ویروس های بیماری زا از جمله ویروس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو درلاشه ها از بین برود.

موسوی پور با تاکید بر آنکه محصول شناسنامه دار، نشانه نظارت کامل است از مردم خواست هنگام خرید به مهر و لیبل لاشه دقت کرده و از ذبح دام غیرمجاز و خریداری لاشه گرم و همچنین بدون پیشینه مشخص خودداری کنند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.